نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان به امام جمعه رشت

تا چه زمان باید مردم را به صبر جمیل دعوت کرد؟ | نگران هستیم بی‌تفاوت گذر کردن از مسائل عادت شود

ما نگران هستیم که آوار استضعاف بر سرشان سنگین تر شود و ما صرفا با موضع لسانی و ابراز تأسفی بی ثمر از کنار آن بگذریم، ما نگران هستیم بی تفاوت گذر کردن از مسائل عادت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان در رابطه با گرانی ها خطاب به امام جمعه رشت نامه نوشت.

در متن این نامه آمده است:

حضرت آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام؛ همانگونه که مستحضر هستید دیری نگدشته است از اقدام دولت در گرانی بنزین، آن هم در بحبوحه فشار معیشتی تحمیل شده به جامعه که سعه صدر و بصیرت انقلابی مردم باز هم مرهمی بر اعمال خلاف مصلحت آنان گشت. هنوز وعده های نظارت سنگین و ممانعت از گران شدن دیگر اجناس به تبع بنزین در گوش مردم انقلابی و شریف پژواکی تازه دارد و هنوز مواضع بحق جنایتان در خاطرها هست که در خطبه های نماز جمعه ۸ آذر به مردم فرمودید «هیچ چیز نباید بهانه ای برای افزایش قیمت ها باشد و نگذارید فریاد مردم رنجدیده بلند شود و اگر گرانی کنترل نشود این بار جامعه حزب الله معرض شما خواهد بود»

حضرت آیت الله فلاحتی، بنزین گران شد و هم اکنون بسیاری از اجناس کلیدی که مستقیما با معیشت آحاد مردم مرتبط است با افزایش قیمت مواجه شده است؛ در حالی که تنها اقدام و موضع رسمی مسئولین ذی ربط این بود: «اجناس نباید گران می شد که شده»

حضرت آیت الله، این ملت برای نیل به کمال غایی به تحمل فشار خارجی خو گرفته است، اما هزینه سلب اعتماد ایشان از مسئولین نظام را چه کسی بر دوش می کشد؟ تا چه زمان باید آنها را به صبر جمیل دعوت کرد و از حق اعتراص و ادای مراتب وظیفه خطیر امر به معروف و نهی از منکر باز داشت توجه شما را به جملات امام حکیم فقیدمان (ره) جلب می کنیم و باشد که منفعت اندیشان در توهم مصلحت اندیشی را از خواب بیدار کند که این ها جملات آن پیر فرزانه است و نه یک معترض: «اگر خدای نخواسته جمهوری اسلامی نتواند جبران کند این مسائل اقتصادی را، که اول مرتبه زندگی مردم است و مردم مأیوس بشوند از جمهوری اسلامی و مایوس بشوند از اینکه اسلام هم برای آنها بتواند در اینجا کاری انجام بدهد، اگر در این محیط یک انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچ کس، نه روحانیت و نه اسلام، نمی تواند جلویش را بگیرد. انفجار اگر در زمان طاغوت حاصل می شد، ماها می توانستیم با نصیحت، با موعظه، با امر، مهارش کنیم اما انفجار اگر در متن اسلام حاصل بشود، مردم با یأس از جمهوری اسلامی منفجر بشوند، دیگر قابل مهار نیست.» (صحیفه امام، ج ۱۰، ص ۳۳۵)

بی شک روی سخن ما به تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط در دولت، دستگاه قضا و قوه مقننه است و غرض ابتدائأ عمل به قاعده فقهی نصح الائمه است و اگر نصح الأئمه به تدبیر الامور توسط آنان منجر نشد بدانند در سایه ولایت اولی الامر به زبانی جدی تر و گشاده تر با آنها سخن گفته خواهد شد.

ما حافظان انقلاب و پیروان ولی فقیه زمان، امام خامنه ای (مد ظله العالی) نگران دل های امیدوار به برکات انقلاب در میان مردم هستیم. ما نگران هستیم که آوار استضعاف بر سرشان سنگین تر شود و ما صرفا با موضع لسانی و ابراز تأسفی بی ثمر از کنار آن بگذریم، ما نگران هستیم بی تفاوت گذر کردن از مسائل عادت شود. جامعه انقلابی دانشجویان بسیجی و جهادی از شما استمداد می طلبد و خواهان آنست که به وعده چند هفته پیش خود مبنی بر پیگیری و اعتراض حزب اللهی ابر وضع پیش آمده جامه عمل بپوشانید و بدان استمرار ورزیده و در این مسیر روی تمام داشته های ما فرزندان گام دوم انقلاب حساب کنید.

Share