معاون سیاسی استانداری گیلان:

برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی سبب پویایی دانشجویان می شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه روحیه پرسشگری و مشارکت سیاسی دانشجویان در بخش‌های مختلف را فعال و سبب پویاتر شدن جامعه دانشجویی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمود قاسم‌نژاد ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشکده فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به شهدای دانشجو سال ۱۳۳۲ که به دلیل مقابله استکبارستیزی و استبداد حاکم جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: تدبیر، بینش سیاسی و اجتماعی جزو لاینفک جامعه دانشجویی است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا امکانات لازم برای دانشگاه‌های در سال‌های گذشته فراهم شود، افزود: انتظار می رود هر ساله شاهد افزوده شدن رشته‌های جدید منطبق با نیاز جامعه باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یک مرکز مهارت محور، تأکید کرد: دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه علاوه برتحصیل، یک حرفه و مهارت نیز فرا خواهند گرفت.

وی به آگاهی، بینش و آرمان خواهی دانشجویان ایرانی اشاره و با بیان اینکه نوع نگرش، مطالعه و برخوردهای فرهنگی و آگاهی سیاسی در دانشجویان بیشتر است، گفت: یکی از ارزش‌های اساسی، حضور دانشجویان در تمام صحنه‌های انقلاب بوده و در جریان‌های انقلاب اسلامی همگرایی دانشجویان با رهبری مذهبی حضرت امام خمینی (ره) قابل لمس بوده است.

قاسم نژاد در ادامه با اشاره به اینکه استکبار ستیزی یکی از ویژگیهای بارز دانشجویان است، تصریح کرد: در دوران انقلاب و زمان تبعید امام خمینی (ره) نیز در کنار ایشان بودند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ روحیه استکبارستیزی و استبدادستیزی، افزود: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه روحیه پرسشگری و مشارکت سیاسی دانشجویان در زمینه های مختلف فعال و سبب پویاتر شدن جامعه دانشجویی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه کشورهای که مدعی دموکراسی همیشه شاهد مشارکت اندک مردم در برگزاری انتخابات هستند، اظهار کرد: این درحالی است که در کشور ما همیشه مشارکت مردمی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصدی و گبرخی زمان‌ها تا ۹۰ درصد نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط خاصی قرار داریم و شاهد تحریم‌های ظالمانه علیه ملت هستیم اما این موضوع سبب نشده تا انسجام و همبستگی مردم کمرنگ شده و یا حتی از روحیه استکبار ستیزی خود دست بردارند.

جذب ۸۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار کار

رئیس دانشگاه فنی و حرفه گیلان هم با بیان اینکه این دانشگاه ۹ هزار دانشجو دارد، افزود: هر ساله هزار نفر از دانشگاه فنی و حرفه گیلان فارغ التحصیل می شود.

رسول شمشادی با بیان اینکه ۸۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، گفت: امسال ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در رشته‌های مختلف فنی جذب دانشگاه فنی و حرفه گیلان شدند.

در پایان این مراسم از تعدادی از دانشجویان ممتاز علمی، ورزشی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان تقدیر و تجلیل شد.

Share