عصر امروز رخ داد:

ایست قلبی یکی از حضار نشست علمی جنبش جنگل در گیلان

نشست علمی “جنبش جنگل از منظر جامعه شناسی، کتابشناسی و سینمای ایران” که عصر امروز از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان برپا شده بود به دلیل ایست قلبی یکی از حاضران برای ساعتی دچار وقفه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، نشست علمی “جنبش جنگل از منظر جامعه شناسی، کتابشناسی و سینمای ایران” که عصر امروز از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان برپا شده بود به دلیل ایست قلبی یکی از حاضران برای ساعتی دچار وقفه شد.

در شروع این مراسم پس از قرائت قرآن کریم، وقتی همگان بهنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران به پا خاسته بودند، وضعیت یکی از میهمانان که در صندلی خود به ظاهر تکیه داده بود، نظر اطرافیان را جلب کرد.

پس از بررسی وضعیت این فرد که مرد میانسالی بود با توجه به شرایط غیر عادی و نداشتن علائم حیاتی بلافاصله به اورژانس اطلاع داده شد.

پس از انتقال این فرد که به گفته مهران اشراقی یکی از مجموعه داران گیلانی از علاقه‌مندان به میرزاکوچک‌خان سردار جنگل بوده و همواره در تمامی مراسم و آیین های مربوط به بزرگداشت این سردار دلاور حضور داشته است سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان به دلیل ناراحتی حاضران و بهم ریختن نظم مراسم تصمیم به لغو برنامه داشت، اما با اصرار برخی از حضار این جلسه ادامه یافت و هم اینک در حال برگزاری است.

گفتنی است در این نشست اپورتونیسم در جنبش جنگل(سخنران: عباس نعیمی جورشری)، نقد و بررسی کتاب میلاد زخم اثر خسرو شاکری(سخنران: هومن یوسفدهی) و بررسی نهضت جنگل در سینمای ایران(منتقد: بهزاد عشقی) در تالار مرکزی رشت به بحث و بررسی گذاشته می شود.

Share