امام جمعه اسالم؛

اشرار آشوبگر ماه‌ها آموزش دیده بودند | اصلاح قیمت بنزین اقدامی قانونی و لازم‌الاجرا بود

امام جمعه اسالم به حوادث هفته گذشته کشور اشاره کرد و ضمن تحلیل مسائل پیش آمده گفت: تصمیم سران قوا مبنی بر اصلاح قیمت بنزین در راستای هدفمندی یارانه ها اقدامی قانونی و لازم الاجرا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه سلسله مباحث وظایف منتظران در دوران غیبت شناخت و معرفت امام را از جمله وظایف اصلی منتظران بیان کرد و افزود: شناخت امام معصوم در ادامه شناخت توحید و نبوت به عنوان امامت تکمیل کننده ایمان و زمینه اطاعت از مقام ولایت و امامت است.

خطیب جمعه اسالم ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که نهال شجره طیبه بسیج را در دلهای مشتاقان کاشت گفت: امروز بسیج درخت تنومند و پر شاخ و برگی است که شاخه های آن نه تنها در سراسر کشورمان بلکه در کشورهای دور و نزدیک منطقه ما گسترده شده و حزب الله لبنان و حماس و حشدالشعبی از رویش های آن می باشد و میوه های آن نسل جدیدی است که هر چند به واسطه انقطاع نسل امام (ره) و دوران پرشور دفاع مقدس را درک نکرده است اما در دفاع از آرمانهای امام و انقلاب همواره در میدان آماده است.

وی با تأکید بر اینکه کار برای بسیجی نشد ندارد، گفت: اگر روحیه بسیجی که روحیه جهاد و تلاش و ولایت پذیری است در جامعه ما حکمفرما شود و مسئولین هم با دغدغه و دلسوزی وارد میدان خدمت بشوند بسیاری از مشکلات کشور با همین روحیه و با استفاده از توان نیروهای بسیجی حل خواهد شد.

امام جمعه اسالم در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه خود به حوادث هفته گذشته کشور اشاره کرد و ضمن تحلیل مسائل پیش آمده گفت: تصمیم سران قوا مبنی بر اصلاح قیمت بنزین در راستای هدفمندی یارانه ها اقدامی قانونی و لازم الاجرا بود. لیکن در شرایطی که به بیان رهبر معظم انقلاب مردم از گرانی و تورم و شرایط اقتصادی موجود گله مندند، باید در نحوه اطلاع رسانی و انجام این تصمیم دقت و ظرافت بیشتری به خرج می دادند.

وی با بیان این که امام و رهبر جامعه مثل نوری است که در تاریکی های حوادث و بن بست ها راه را برای مردم روشن می کند و هر کس در پی این نور الهی حرکت کند راه خود را خواهد یافت افزود: حمایت امام خامنه ای از مصوبه سران قوا، مثل حمایت های گذشته ایشان از همه قوا و دولت ها، حمایت از قانون بود و این پیام را به جامعه داد که قانون فصل الخطاب همه گروه ها و سلیقه ها در کشور است و تبعیت از آن برای همگان لازم است.

باقری در پایان به سوء استفاده عده ای اشرار و آشوبگر از اعتراض آرام و قانونی مردم به افزایش قیمت بنزین سخن گفت و عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور ما استفاده می کند و این بار هم خیلی زود دم خروس دشمنان ما بیرون زد ولی بحمدلله مردم ما که حوادثی مثل فتنه هشتاد و هشت را با سلامت پشت سر گذاشتند این بار نیز با بصیرت بالای خود خیلی زود خط خود را از خط اشرار آشوبگر جدا کردند و با راهپیمایی های خودجوش مشت محکمی بر دهان دشمنان و اشرار آشوبگر زدند.

امام جمعه اسالم تصریح کرد: وقتی محکومین فتنه ۸۸ به جای مجازات و تحمل محکومیت های خود در بدنه مدیریتی کشور پست و مسئولیت بگیرند همین می شود که اشرار آشوبگر که ماه ها آموزش دیده بودند و چندین سال مترصد فرصت برای اهداف شوم و پلید خود بودند نیز جرأت می کنند تا بار دیگر کشور را به آتش بکشند و حتی به خانه و کتاب خدا اهانت کنند. باید این اشرار آشوبگر و محکومین فتنه های قبلی به اشد مجازات خود برسند تا درس عبرتی برای بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی و مردم عزیز ایران باشند.

Share