شریعتمداری در استانداری گیلان:

گیلان از استانهای سالخورده کشور است | با مدیریت کارآمد وضعیت دخانیات گیلان تغییر می‌کند

شریعتمداری گفت: ورود افراد سالخورده به این استان که علت عمده این قضیه بهبود شاخص‌های بهداشتی و آب و هوای خوب گیلان است، سبب شده تا گیلان از استانهای سالخورده محسوب شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: استان گیلان در پیمایش فرهنگی و اخلاقی ایرانیان یکی از بهترین استانهای کشور است و سرمایه اجتماعی بالایی دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه استان گیلان شرایط مطلوبی برای ایجاد اشتغال دارد، افزود: با کمی تلاش و برنامه‎ریزی درست می توان اشغال مناسب را بوجود آورد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین وظیفه ما صیانت از اشتغال موجود است، تصریح کرد: در مرحله بعدی وظیفه ما ایجاد اشتغال جدید است.

وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی افزود: نرخ بیکاری در بهار امسال از ۱۰ درصد به ۸.۲ درصد رسیده است.

شریعتمداری سهم اشتغال روستایی را ۵۵ درصد از اشتغال در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: این کار با دخالت ۵۰ درصدی دولت در این حوزه بوده است.

وی اظهار داشت: در قانون مصوب اشتغال روستایی تنها ۴ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات وجود دارد که باید این قانون اصلاح شود و محدودیت‌ها از پیش پای دولت برداشته شود.

این مسئول افزود: عدم اقبال سیستم بانکی آسیب شناسی شود و تسهیلات روستایی با بهره بانکی ۹ درصد در نظر گرفته شود.

شریعتمداری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۳ هزار ۸۰۰ میلیون تومان صرف اشتغال زودبازده شده است، خاطرنشان کرد: سامانه ناظر نظارت کامیل بر اعطایی وام‎های اشتغالزایی دارد تا این وام ها هدر نرود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جذب ۳۲ هزار نفر در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی خبر داد و گفت: در گیلان تنها ۲۲۰ مورد جذب صورت گرفته و جا دارد که بیشتر در این زمینه کار شود.

وی افزود: از مجموعه منابع استان که برای طرح های اشتغال زایی تاکنون ۷۳ درصد از آن جذب شده است و سعی می کنیم از منابع متمرکز سهمی را به گیلان برای باقی طرح‌ها اعطا کنیم.

آمار بالای زنان سرپرست خانوار / گیلان از استانهای سالخورده کشور است

شریعتمداری جمعیت زنان سرپرست خانوار در گیلان را از میانگین کشوری بالاتر عنوان کرد و گفت: گیلان از استانهای سالخورده است و آمار تک فرزندی در این استان نگران کننده است.

وی افزود: همچنین ورود افراد سالخورده به این استان که علت عمده این قضیه بهبود شاخص‌های بهداشتی و آب و هوای خوب گیلان است، سبب شده تا گیلان از استانهای سالخورده محسوب شود به همین منظور استان گیلان پایلوت حل مشکلات سالخوردگی می شود.

شریعتمداری همچنین درباره نگرانی موجود از وضعیت شرکت دخانیات گیلان گفت: شرکت دخانیات در بحث مدیریتی با مشکل مواجه است، البته این شرکت رها نیست بلکه ما آن را کاملا حمایت می کنیم و مدیریت کارآمد وضعیت دخانیات را تغییر خواهد داد.

وی یادآور شد: عزل و نصب ها از داخل خود شرکت و نیروی انسانی موجود استفاده شود تا اعتمادسازی در بین نیروها ایجاد شود.

به گزارش دیارمیرزا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه در انتصابات طرفدار هیچ رنگی نیست و پرچم آن سفید است، اظهار داشت: اگر بنا به ادعای برخی نمایندگان تخلفی در استان صورت گرفته باید خود استاندار آن را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار و دارای بیمه تامین اجتماعی برای ما بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: از میان اشتغال‌های ایجاد شده تنها ۳۸ درصد کد بیمه دریافت کردند و بقیه فاقد کد بیمه تامین اجتماعی هستند که این موضوع نگران‌کننده است و بایستی برای آن فکری کرد.

شریعتمداری گفت: ما مسیر سختی را برای شفاف سازی و شایسته سالاری و جوان گرایی را طی می کنیم.

Share