لاریجانی در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی

کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت اقشاری همچون کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امید علی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر علی لاریجانی در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمدهای مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمدهای نفتی شده و بودجه کشور براساس درآمدهای مالیاتی تدوین شود.

دکتر علی لاریجانی در این نشست با بیان این که باید سرمایه گذاری لازم در زمینه هوشمندسازی امور مالیاتی صورت گیرد، افزود: کشورهای پیشرفته جهان، امور مالیاتی خود را هوشمند کرده اند و نیروی انسانی در این امور نقشی ندارد.

رئیس مجلس همچنین بر معافیت اقشاری از جامعه مانند کشاورزان و قالیبافان از  پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای مقابله با فرار مالیاتی گفت: در این زمینه اقدامات فرهنگی به کمک رسانه ملی اهمیت فراوان دارد و همچنین با هوشمندسازی می توان اعتماد مردم را  در مقوله مالیات جلب کرد.

دکترلاریجانی با بیان این که معافیت های مالیاتی باید متناسب باشد، ادامه داد: طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم،  اطلاعات همه دستگاه ها باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی همچنین بر مقابله  با فساد و فرار مالیاتی تاکید کرد.

 در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امور مالیاتی،  گزارشی از برنامه ها، عملکردها و سیاست های سازمان مذکور ارائه  کرد

Share