نائب رئیس کمیسیون بهداشت مطرح کرد:

نیاز کشور به جذب ۶۰ هزار پرستار | کمبودها باید تدریجاً در کشور مرتفع شود

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است علیرغم ارائه مجوز برای جذب ۱۰ هزار پرستار، نیازمند جذب حدود ۶۰ هزار پرستار جدید در کشور هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدحسین قربانی با بیان اینکه امروزه در همه دستگاه‌های اجرایی کشور کمبود نیروی انسانی وجود دارد، اظهار کرد: کمبود نیرو در تمام دستگاه‌های اجرایی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اما این کمبودها باید تدریجاً در کشور مرتفع شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان افزود: بسیاری از پست‌های سازمانی در حوزه بهداشت، درمان، هیئت‌علمی و پرستاری، فاقد پست بوده و نیازمند تزریق نیرو هستند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود فاحش پرستار در مراکز بیمارستانی کشور گفت: کشور به‌منظور رسیدن به استاندارد پرستار موردنیاز در بیمارستان‌ها، نیازمند حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار پرستار است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع مالی دولت در جذب حداقلی پرستار موردنیاز کشور نیز محدود است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت‌ها، با همکاری کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت مجوز جذب ۱۰ هزار نفر پرستار در کشور داده‌شده است.

قربانی با بیان اینکه مجوز جذب ۱۰ هزار نفر پرستار در کشور، بیشترین جذب نیرو در بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: گرچه رقم جذب نیرو پرستار در کشور بالا است اما این میزان جذب کفاف نمی‌دهد هرچند توانایی جذب یک‌باره ۵۰ هزار نفر پرستار نیز امکان‌پذیر نیست.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه باید جذب نیروی جدید پرستار تدریجاً و به‌صورت متوالی انجام شود، گفت: باید دولت را مجاب کرد تا با ارائه مجوزات لازم از طریق آزمون، پرستاران موردنیاز در بیمارستان‌ها را جذب کرده و در خدمت بخش درمان قرار دهد.

Share