امان از درد بی‎پولی و تحریم

سایت بلژیکی: ویلموتس خواستار فسخ قرارداد با ایران شد+ واکنش فدراسیون فوتبال

سایت بلژیکی مدعی شد مدتها است فدراسیون فوتبال ایران پول قرارداد مارک ویلموتس را نداده است و این مربی خواستار فسخ قراردادش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سایت nieuwsblad، مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران از بازی دوستانه ایران- سوریه هدایت این تیم را برعهده داشت و در انتخابی جام جهانی نیز تیم او توانست هنگ کنگ و کامبوج را شکست دهد و در آخرین دیدار به بحرین باخت. با این حال این باخت نیست که باعث شده است ویلموتس به فکر جدایی از ایران باشد.

در طول بازی قبلی تیم ملی فوتبال ایران، لورنت اسپینوزی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش غایب بود. دیگر دستیاران ویلموتس نیز احتمالا همین راه را بروند. اکنون تیم ملی فوتبال ایران یک بازی بسیار حساس برابر عراق در پیش دارد.

ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک جاه طلبی های زیادی دارد و در صورتی که شرایط مطابق انتظار پیش برود او می تواند هدایت آنتورپ را برعهده بگیرد.

برنامه بازگشت ویلموتس به ایران قطعی است

طالقانی در گفت و گو با ایسنا، درباره اینکه ویلموتس قرادادش را فسخ کرده و اکنون گفته می شود او خواستار عقد قرارداد دیگری با شرایط جدید در ترکیه است، گفت: این اخبار صحت ندارد و جوسازی برخی از رسانه ها است. او طبق برنامه به ایران می‌آید و در اردوی تیم ملی فوتبال شرکت می‌کند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: هفته دهم لیگ برتر جمعه به پایان می رسد و بعد از آن فیفا دی شروع می شود تا تیم ملی تمریناتش را آغاز کند.

طالقانی در واکنش به اینکه آیا برخلاف اظهاراتش مبنی بر اینکه حقوق ویلموتس پرداخت شده، شب گذشته تاج گفت پول به حساب این مربی منتقل نشده است، گفت: آقای تاج کجا این حرف ها را زدند؟ اگر هم اینطور گفتند حتما طی روزهای آینده حقوقش را پرداخت می کنیم. پول او آماده است اما نتوانستیم به حسابش منتقل کنیم.

واکنش دبیر فدراسیون فوتبال به شائبه فسخ قرارداد ویلموتس

ابراهیم شکوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره شائبه‌هایی مبنی بر فسخ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران منتشر شده اظهار کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم. نمی‌دانم این اخبار از کجا می‌آید. اگر خبر رسمی وجود داشته باشد ما روی سایت فدراسیون فوتبال و یا از طریق سخنگو اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که پس بنا به صحبت‌های شما آقای ویلموتس قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران فسخ نکرده است، گفت: نمی‌دانم و اطلاعی در این خصوص ندارم اما اگر خبری باشد ما از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا مطالبات سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت شده است یا خیر هم گفت: آقای تاج درباره این موضوع صحبت کرده‌اند. صحبت‌های ما هم همان صحبت‌های آقای تاج است. اینکه بخواهیم دوباره درباره این موضوع صحبت کنیم فکر می‌کنم کار درستی نباشد. انشاءالله تلاش می‌کنیم به بهترین شکل فوتبال‌مان را پیش ببریم و از رسانه‌ها تقاضا داریم با توجه به بازی که امروز تیم ملی جوانان و همین طور تیم ملی فوتبال ساحلی بازی دارد کمک کنند تا هواداران با حضور در ورزشگاه از این تیم‌ها حمایت کنند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به حواشی موجود مارک ویلموتس در دیدار ایران برابر عراق روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران خواهد نشست یا خیر گفت: قطعا او باید روی نیمکت تیم ملی بنشیند. هواداران نباید نگران باشند. مطمئنا همه ایرانی‌ها باید دست به دست هم بدهند که ما بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم تا آرامش در تیم ملی بزرگسالان و سایر تیم‌های ملی وجود داشته باشد. در حال حاضر تمرکز ما این است که در تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی جوانان و همین طور تیم ملی فوتبال ساحلی آرامش وجود داشته باشد و تا به این لحظه هم مشکلی وجود ندارد و امیدواریم در آینده همه شرایط مناسب باشد. همان طور که گفتم حرف ما همان صحبت‌هایی است که آقای تاج مطرح کرده است. اگر خبر رسمی هم وجود داشته باشد از طریق سایت فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در حالی که تیم ملی نیازمند کسب امتیاز از بازی با تیم ملی عراق است، اخبار و حواشی گوناگون از قبیل شائبه فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی تا غیبت او در ایران برای زیر نظر گرفتن بازی ها، منجر به نگرانی جامعه فوتبال شده است.

تیم ملی بعد از انجام سه بازی در انتخابی جام جهانی، دو پیروزی مقابل کامبوج و هنگ کنگ کسب کرده و مقابل بحرین تن به شکست داده است. ایران در آخرین بازی دور رفت مهمان عراق است که طی آخرین خبرها، این بازی به جای عراق، در کشور ثالث برگزار خواهد شد.

در جدول رده‌بندی نیز ایران بعد از عراق و بحرین، در رده سوم قراردارد و طبق این جدول، شانسی برای رسیدن به دور سوم جام جهانی ندارد و باید در بازی های آینده امتیازات بیشتری را کسب کند.

Share