رئیس پلیس راه گیلان خبر داد

کاهش ۲۸ درصدی کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت در گیلان

رئیس پلیس راه گیلان اظهار کرد: آمار کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت در گیلان امسال ۲۳ نفر کمتر از پارسال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس راه گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ موتور سوار در تصادفات جاده ای کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۸۳ نفر بود ، ۲۸ درصد کمترشده است.
سرهنگ حسین محمد پورعلت کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت را آموزش موتوسواران و رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون به ۵ هزار و ۵۷۵ موتورسوار در ۲۳۳ روستای گیلان در ۴۷ مرحله آموزش داده شد.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه مشخصات موتورسوارانی که آموزش می بینند نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی، پلاک موتور، شماره گواهینامه، محل سکونت و بیمه در سامانه پلیس ثبت می شود اضافه کرد : اگر این افراد دچار تخلف شوند با برخورد شدید پلیس مواجه می شوند.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به توزیع ۲ هزار و ۱۳۶ کلاه ایمنی رایگان بین موتور سواران گیلانی در سال کنونی گفت: امسال و پارسال ۵ هزار و ۶۰۰ کلاه ایمنی به ارزش ۳۹۲ میلیون تومان بین موتورسواران گیلان توزیع شد.

سرهنگ حسن محمدپور افزود: پارسال روستاهای هدف برای آموزش موتورسواران روستاهای پرتردد و پرتصادف حاشیه شهرهای بزرگ بود اما امسال آموزش حتی در روستاهای دورتر از شهر هم انجام شد.

وی اضافه کرد: در دوره های آموزشی به موتورسواران نکات ایمنی نظیر پوشیدن لباس های شب نما و رنگ روشن در شب و به عابران پیاده تردد در شانه خاکی جاده ها و بر خلاف جهت تردد خودروها آموزش داده می شود.

Share