فرماندار صومعه سرا:

ساماندهی ۸ رودخانه شهرستان صومعه‌سرا | خانواده‌ها در تهیه لوازم‌التحریر با مشکل مواجه هستند

فرماندار صومعه سرا ضمن قدردانی از تلاش های آب منطقه‌ای صومعه سرا در زمینه لایروبی رودخانه‌ها، گفت: ۸ رودخانه شهرستان در شیوه نامه ساماندهی در دست اجرا داشتیم بخش اعظم لایروبی۶رودخانه منتهی به تالاب با بهره گیری از ظرفیتهای استانی و شهرستانی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اداری فرمانداری صومعه سرا به ریاست سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا برگزار شد.

سیدمحمدی در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس به جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و…، اظهار کرد: از مجموعه زحمات و تلاش‎های صورت گرفته و تمهید مقدمات در راستای بازگشایی مدارس طی روزها و ماههای گذشته توسط مسئولین مربوطه تشکر می‌شود.

وی با بیان اینکه امید است در راستای تعالی جامعه فضایی مملو از مهر و مهربانی و آکنده از خیر و آگاهی را برای پرورش غنجه ها و شکوفه های کشور و شهرستانمان فراهم کنیم، افزود: این ایام یادآور حماسه بزرگی است که در تاریخ کشورمان به عنوان یک خورشید تابان به نمایش گذاشته شده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته ای مملو از ایثار و فداکاری، رشادت و دلاوری فرزندان این آب و خاک است،خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما پاسداری از ارزشهای دفاع مقدس است.

وی گفت: اگر امروز در جهان صاحب عزت و افتخار هستیم بواسطه ایثارگری و رشادتهای فرزندان این آب و خاک است که در دوران دفاع مقدس خلق کرده اند.

سیدمحمدی با بیان اینکه کشور ما در بدو آغاز انقلاب با هجمه های استکبار جهانی و دشمنان انقلاب مواجه شد، تصریح کرد: حدود ۶۰کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در هجمه ناجوانمردانه آب و خاک کشور ما را در معرض تهاجم قرار دادند.اقتدار امروز کشور مرهون مقاومت های دلاورانه فرزندان این مرز و بوم است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نماد استکبارستیزی ملت ایران است،‌ گفت: همچون سالیان گذشته همزمان با این هفته برنامه های مختلفی در سطح شهرستان پیش بینی شده است.لازم است مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس حضور و مشارکت داشته باشند.

سیدمحمدی بر اهمیت مشارکت مردمی و مدیریت برنامه ها توسط مردم اشاره کرد و افزود: به هر میزانی که مردم در اجرای برنامه ها مشارکت داشته باشند آن برنامه موفق تر خواهد بود.مراسمات ماه محرم نمادی از شکوه مشارکت مردمی بوده است.

وی به حضور در بیش از ۴۰مسجد صومعه سرا در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: خیل عظیم علاقه مندان و ارادتمندان در نقاط مختلف شهرستان نشانگر عشق و ارادت به ساحت سرور و سالار شهیدان است.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها در تهیه لوازم التحریر با مشکلاتی مواجه هستند، تصریح کرد: لازم است در راستای کمک به این افراد قدم برداریم.

وی با اشاره به موضوع سرویس مدارس، تصریح کرد: در خصوص سرویس مدارس دستور العملی وجود دارد که طی یک ماهه گذشته نسبت به اجرای این دستورالعمل جلسات مختلفی توسط آموزش و پرورش و…برگزار شده است.لازم است این موضوع به درستی مدیریت شود تا مشکلی برای خانواده ها ایجاد نکند.

سیدمحمدی تاکید کرد: شرکتهای فعال در این زمینه باید براساس دستورالعمل فعالیت کنند.

وی به آغاز فصل بارندگی اشاره کرد و گفت: فصل بارندگی آغاز شده است و شهرستان صومعه سرا جلگه ای و با کوچکترین بارندگی سطح آب رودخانه ها بالا می آید و مشکلاتی را ایجاد می کند و لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سیدمحمدی ضمن قدردانی از تلاش های آب منطقه‌ای صومعه سرا در زمینه لایروبی رودخانه‌ها، گفت: ۸ رودخانه شهرستان در شیوه نامه ساماندهی در دست اجرا داشتیم بخش اعظم لایروبی۶رودخانه منتهی به تالاب با بهره گیری از ظرفیتهای استانی و شهرستانی انجام شده است.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه مسئولین باید همواره از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار باشند، متذکر شد: حضور در منطقه و آماده نگه داشتن وسایل و تجهیزات از ضروریات است.

Share