گفتگوی دیارمیرزا با شهرود امیرانتخابی:

دلال‌ها چالش اصلی صنعت گردشگری سلامت| چرا پایگاه جذب گردشگر سلامت در آستارا ایجاد نمی‌شود؟!

صنعت گردشگری سلامت در کشور ما با چالش‌های بسیاری مواجه است. بیماران خارجی که برای درمان به کشورمان سفر می‌کردند، توسط دلالان بطور نامنظم و پراکنده به سمت برخی مراکز درمانی هدایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد اینکه این سازمان برای ایجاد پایگاه جذب گردشگر سلامت در پایانه مرزی آستارا چه گام‌هایی برداشته است، اظهار کرد: در گیلان چندین بیمارستان خصوصی مناسب داریم اما از اولین گام‌ها برای ایجاد پایگاه جذب گردشگر سلامت این است که بیمارستان‌ها باید مجوز گردشگری سلامت(IPD)را دریافت کنند.
شهرود امیر انتخابی با اشاره به اینکه متولی این امر میراث فرهنگی و گردشگری کشور است، گفت: در حال حاضر خدمات گردشگری در دفاتر خدمات گردشگری انجام می شود و در این رابطه از سوی وزیر ابلاغیه ارسال شد که برای تسریع پایگاه جذب گردشگری سلامت این دفاتر نیز مجوز IPD بگیرند.
وی ادامه داد: دفاتر اعلام می کند به کسانی که می خواهند به گردشگری سلامت ورود کنند به آنها جهت دریافت مجوز سلامت مراجعه نمایند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه دلال ها سبب عدم راه اندازی این پایگاه می شوند، گفت: متاسفانه اغلب بیمارستا‌نها که مجوز IPD می گیرند، مشمول نظارت های زیاد می‌شوند و در این بین دلال‌ها بیماران را به بیمارستان‌هایی منتقل می کنند که دارای مجوز نیستند.
وی ادامه داد: هنگامی که یک مکان دارای مجوز نباشد ما نمی توانیم به آن ورود کنیم. در کل کشور بیش از یکصد بیمارستان دارای مجوز گردشگری سلامت هستند که متاسفانه آنها نیز از موضوع دخالت دلال‌ها گلایه دارند.

Share