مریم ایراندوست پس از کناره گیری از هدایت ملوان:

ثابت کردیم زنان علاوه بر پختن قرمه‌سبزی می‌توانند فوتبال بازی کنند

سرمربی سابق تیم فوتبال بانوان ملوان گفت:دوستانی در انزلی بودند که می‌گفتند چون تیم مردان دچار مشکل شده این پول ها نباید صرف بانوان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مریم ایراندوست در گفت‌وگو با فارس، درباره حضورش در لیگ برتر فوتبال بانوان با تیم ملوان اظهار داشت: امسال تصمیم گرفتم در لیگ نباشم اما بازیکنان تیم را جمع می‌کنند. شنیدم افسانه اقبال هم قرار است به تیم برگردد. از هفته گذشته تست گیری آغاز شده ۸ نفر از بازیکنان که سابقه خوبی دارند و در لیگ هم بازی کردند الان هستند و می‌توانند به تیم ما کمک کند. در کنار آن فراخوانی زده شده که قرار است تست گیری صورت گرفته و چند بازیکن جذب شوند.

* تیم را دست نوری و غلامی دادم

وی درباره اینکه چه کسی هدایت تیم را بر عهده می‌گیرد، خاطرنشان کرد: پگاه نوری امسال به عنوان مربی بازیکن کار می کند البته دوستان از من خواستند که دوباره در تیم باشم اما پایان فصل گذشته گفته بودم که یک سال در کنار تیم می مانم. بعد از انحلال ملوان وقتی برگشتم گفتم یک سال می مانم و بعد از آن تیم را دست سارا قمی و پگاه نوری می دهم. سارا قمی که رفت اما چون پگاه دوست دارد در تیم بازی کند اعظم غلامی را به پژمان نوری پیشنهاد دادیم. قرار شد غلامی و نوری تیم را اداره کنند.

* سال گذشته با اصرار مالک ملوان برگشتم

سرمربی سابق تیم فوتبال ملوان در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقی رخ داده که شما امسال با ملوان در لیگ شرکت نمی کنید، تصریح کرد: هر کسی برای زندگی خود برنامه‌ریزی می‌کند، من همان سال هم دو – سه پیشنهاد داشتم که دو پیشنهاد بسیار خوب بود اما نمی خواستم بدون ملوان کار کنم تصمیم گرفتم همراه پسرم به استانبول بروم. در آنجا در یک آکادمی کار کردم اما سال گذشته مالک‌ باشگاه گفت به شرطی تیم را تشکیل می‌دهد که ایراندوست بیاید بازیکنان هم به من اصرار کردند تا به ملوان برگردم.

* از هفته نهم به بعد با کمک مردمی هزینه‌ها را تامین کردیم

ایراندوست ادامه داد: وقتی آمدم حرف من این بود سه ماه در لیگ یک باشم تا تیم تشکیل شود که اینطور نشد و در لیگ برتر هم بودم. آن زمان قول دادند تیم ملوان با ۶۰۰ میلیون بودجه تشکیل شود و برای قهرمانی تلاش کند اما در نهایت نشد. حدود ۷۰ میلیون برای ملوان هزینه کردند، از بازی نهم به بعد از طریق کمک‌های مردمی هزینه‌ها را تامین کردیم بازی‌های داخلی را هم با کمک هیات فوتبال برگزار می‌کردیم. فصل بسیار سختی بود، من به اندازه کافی جنگیده ام حالا فضا فراهم شده و فوتبال بانوان جا افتاده است.

* ثابت کردیم زنان علاوه بر پختن قرمه‌سبزی می‌توانند فوتبال بازی کنند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بانوان خاطرنشان کرد: ما نیروی مضاعف گذاشتیم تا این موضوع مطرح شود که بانوان جدا از پختن قورمه سبزی می توانند در زمین فوتبال هم بازی کنند. الان نگاه های آزاردهنده کمتر شده است شاید باز هم چنین نگاه‌هایی باشد اما بسیار محدود است. من و امثال من تلاش کردیم بگوییم دختر هم می‌تواند فوتبال بازی کند.

ایراندوست با اشاره به مشکلاتی که در ورزش بانوان وجود دارد یادآور شد: فوتبال بانوان پخش زنده ندارد و از طرفی راضی کردن مسئولان، صحبت با اسپانسرها، توجیه کردن بازیکن و زندگی شخصی تکرار مکررات می شود در نهایت می گویی وقت این است فضا را به جوانان بدهی.

* با رفتنم به ملوان کمک کردم

وی با گلایه از برخی اظهاراتی که مطرح شد مبنی بر منحل کردن تیم بانوان، تصریح کرد: دوستانی در انزلی بودند که می‌گفتند چون تیم مردان دچار مشکل شده این پول ها نباید صرف بانوان شود، این موضوع واقعاً مرا ناراحت کرد. ما این همه سال با مشکلات جنگیدیم، فکر می‌کنم ۱۰۰- ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برای بانوان چاله‌های ۸- ۹ میلیاردی را پر نمی‌کند و آسیبی به بودجه مردان نمی‌زند. احساس کردم اگر نباشم بهتر است و یک جایی نبود من به تیم کمک می‌کند. وقتی من باشم همه انتظار دارند ایراندوست از روابط به خود کمک بگیرد اما حالا که نیستم همه دست به دست هم داده‌اند، بچه‌ها را تنها نگذاشته اند و همه به دنبال اسپانسر هستند. فکر می‌کنم با رفتنم به ملوان کمک کردم.

Share