از سایت پرنده نگری تا ساخت کلبه‌های چوبی

اجرای طرح توسعه گردشگری در تالاب استیل آستارا+ تصاویر

در کنار کلبه‌ها یا اتاقک‌های پرنده نگری، نمازخانه و سرویس بهداشتی دایر خواهد شد و فاضلاب آنها به خارج از محدوده طرح، هدایت و از ورود آن به تالاب، جلوگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طرح توسعه گردشگری در تالاب استیل شهرستان مرزی بندر آستارا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان واگذار شده است و به گفته سرپرست این اداره هدف از ساخت بوم کلبه یا اتاقک های پرنده نگری و سکوهای بازدید گردشگران در تالاب استیل، معرفی جاذبه های طبیعی و جلب مشارکت مردم در حفاظت آن است.

مصطفی فلاح همچنین با اشاره به مطاله وسیع جهت اجرای این طرح گفت: این طرح، مطالعه و کارشناسی شده و اعتبار آن در شورای برنامه ریزی استان گیلان تصویب شده است و در حاشیه تالاب استیل ۲ بوم کلبه با مساحت ۱۵ متر مربع و ۲ آلاچیق روباز با سازه‌های چوبی و سازگار با طبیعت ساخته می‌شود و برای کلبه‌ها دوربین نصب خواهد شد و علاقه مندان یا با استفاده از دوربین یا با چشم غیر مسلح، پرنده نگری خواهند کرد.

فلاح ادامه داد: در کنار کلبه‌ها یا اتاقک‌های پرنده نگری، نمازخانه و سرویس بهداشتی دایر خواهد شد و فاضلاب آنها به خارج از محدوده طرح، هدایت و از ورود آن به تالاب، جلوگیری خواهد شد.

تالاب استیل آستارا با ۱۳۸ هکتار مساحت، درختان توسکا، انواع پرندگان مهاجر و بومی و امکانات تفریحی نظیر قایق سواری در حاشیه جاده آستارا به تالش واقع شده و یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان آستاراست.

Share