رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش خبر داد:

محکومیت متخلف محیط‌ زیست به پاکسازی یک هکتار ساحل و جنگل

عارف شادکام، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از محکومیت تخلیه کننده فاضلاب در اراضی ساحلی این شهرستان، به پاکسازی یک هکتار ساحل و جنگل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از محکومیت تخلیه کننده فاضلاب در اراضی ساحلی این شهرستان، به پاکسازی یک هکتار ساحل و جنگل خبر داد.

عارف شادکام اظهار کرد: فرد محکوم با یکدستگاه کامیون خاور لجن کش، فاضلاب را در اراضی ساحلی جوکندان تالش تخلیه می کرد و چندی توسط ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده بود.

وی ادامه داد: قاضی محترم شعبه ۱۰۳ کیفری ۲ دادگاه تالش، در هفته جاری متخلف را به پاکسازی یک هکتار از اراضی ساحلی و جنگلی جوکندان محکوم کرده و این حکم، جایگزین یک سال حبس تعزیری است.

وی افزود: حکم با نظارت اداره حفاظت محیط زیست تالش اجرا خواهد شد و صدور احکام جایگزین حبس، در جلوگیری از تکرار تخلفات و حساسیت عمومی به محیط زیست تاثیر زیادی دارد.

تالش با ۲۵۰ هزار هکتار جنگل هیرکانی، رتبه نخست اراضی جنگلی گیلان را داراست و در ۹۳ کیلومتر اراضی ساحلی دریای خزر در این شهرستان، هشت طرح گردشگری ایجاد شده است.

شهرستان گردشگرپذیر تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

Share