مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد:

محرومیت زدایی آموزشی با تقویت مدارس شبانه‌روزی | فعالیت ۶ مدرسه شبانه‌روزی در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تقویت مدارس شبانه روزی یکی از مصادیق بارز عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از مناطق استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر جهان آرای در دیدار جمعی از دانش آموختگان مدرسه امام رضا (ع) شهرستان فومن با وی درباره چرایی تأسیس مدارس شبانه روزی در دهه ۶۰، آن را گام مهمی در کاهش محرومیت ها، افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کم برخوردار و همچنین شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد در این مناطق دانست.

وی افزود: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم ۶ مدرسه شبانه روزی در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه  تنوع مدارس را مخرب دانست و گفت: با توجه به افزایش مدارس شبانه روزی در سطح کشور و اعزام معلمان تحصیل کرده و با انگیزه به مناطق مختلف ضرورت های گذشته تنوع مدارس کارکرد خود را از دست داده است که البته این به معنای نفی حمایت از دانش آموزان مدارس محروم نیست.

جهان آرای با اشاره به اقدامات متعدد آموزش و پرورش گیلان در حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار گفت: ارسال کاروان های تجهیزات ورزشی و لوازم آزمایشگاهی ، افزایش خدمات خوابگاهی و بازدید اعضای شورای معاونین، شخص مدیر کل و حضور در خوابگاه دانش آموزان بخشی از این اقدامات در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی دانش آموزان بوده است.

وی به پرداخت همه بدهی های گذشته و تأمین هزینه های جاری این مدارس در سال تحصیلی ۹۸ _ ۹۷ اشاره کرد و گفت: به اذعان مدیران، کارکنان و دانش آموزان این مدارس امسال از بهترین سال های تحصیل دانش آموزان در این مدارس بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر لزوم مشارکت مردم در ارتقای نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: تجربه نشان داده است که استان ها و مناطق پیشرو در امور آموزشی و پرورشی به این علت که بودجه بیشتری از دولت دریافت می کنند، موفق عمل نمی کنند  بلکه مشارکت مردمی در آن مناطق قوی تر از دیگر مناطق است.

در ابتدای این دیدار، حسین زاده به نمایندگی از دانش آموختگان حاضر در جلسه با شرحی از تاریخچه تأسیس مدارس نمونه دولتی و حمایت حضرت امام (ره) از تأسیس و گسترش این مدارس با هدف حمایت از دانش آموزان مستعد و بی بضاعت، بر لزوم تداوم حمایت از این مدارس تأکید کرد.

Share