فرماندار بندرانزلی تأکید کرد:

لزوم خواهرخواندگی بندرانزلی با یکی از بنادر روسیه | سرمایه گذاران روسی به بندرانزلی بیایند

حیدری آزاد با اشاره به لزوم ایجاد خواهر خواندگی بین یکی از بنادر روسیه با بندرانزلی در جهت توسعه همه جانبه روابط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با حفظ منافع طرفین خاطرنشان کرد: بندرگاه انزلی و بندر کاسپین در منطقه آزاد هر دو در حوزه شهرستان انزلی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حیدری آزاد در نشست هیات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور سرکنسول روسیه در گیلان در اداره کل گمرک بندرانزلی اظهار کرد: توسعه روابط همه جانبه ایران و روسیه بسیاری از مشکلات تجاری و اقتصادی و صادرات و واردات کالا در منطقه را حل می کند.

وی افزود: با توجه به راه اندازی کریدور شمال جنوب، ایران و روسیه می توانند از این کریدور برای توسعه همه جانبه روابط اقتصادی و بهبود مبادلات تجاری خصوصا افزایش میزان صادرات کالا استفاده کنند.

فرماندار انزلی با بیان اینکه بندرانزلی زیر ساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران روسی در این شهر ساحلی را دارد، تاکید کرد: با توجه به وجود چند اداره کل در بندرانزلی، در شهرستان این آمادگی وجود دارد و امیدواریم با توجه به وجود زمینه های تجارت، گردشگری و صنعتی در بندرانزلی خروجی این جلسه، حضور سرمایه گذاران روسی در بندرانزلی باشد.

حیدری آزاد با اشاره به لزوم ایجاد خواهر خواندگی بین یکی از بنادر روسیه با بندرانزلی در جهت توسعه همه جانبه روابط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با حفظ منافع طرفین خاطرنشان کرد: بندرگاه انزلی و بندر کاسپین در منطقه آزاد هر دو در حوزه شهرستان انزلی هستند و در همه بخش های تجاری، صنعتی و اقتصادی آمادگی همکاری بین ادارات برای همکاری متقابل و افزایش داد و ستد در راستای تامین منافع دو کشور ایران و روسیه وجود دارد.

فرماندار بندرانزلی گیلان را پل ارتباطی ایران و روسیه دانست و افزود: برای تسهیل در تردد تجار و همچنین انتقال کالا از ایران به روسیه و بالعکس، نیازمند پرواز مستقیم از روسیه به گیلان هستیم تا با سرمایه گذاری مشترک بین ایران و روسیه نقل و انتقالات و صادرات کالا با سهولت بیشتری انجام شود.

گمرک بندرانزلی به علت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. این گمرک در طول تاریخ بعنوان دروازه ورود به اروپا و شاهرگ اتصال شمال به جنوب شناخته می شد و هم اکنون نیز جایگاه مهم و حساس خود را بعنوان یکی از مراکز مهم ورود کالا به کشور و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب حفظ کرده است.

در حال حاضر رویه های واردات قطعی، صادرات قطعی، ترانزیت داخلی، ترانزیت خارجی، ورود موقت، خروج موقت اتومبیل، هدیه و سوغات، مرجوعی و مسافری در این گمرک اجرا می شود.

گمرک انزلی به عنوان مهمترین گمرک شمالی حاشیه دریای خزر با واقع‌شدن در کریدور شمال ـ جنوب و همسایگی دریایی با کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان با راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های مختلف سیستمی گام های بلندی برای ارائه خدمات گمرکی (واردات قطعی، صادرات قطعی، ترانزیت داخلی، خارجی وکارنه تیر، ورود موقت، امانات پستی، مبادلات مرزنشینان) به صورت مکانیزه برداشته‌ است.

Share