طالبی با اشاره به افزایش مصرف برق در گیلان:

حذف قبوض کاغذی در سطح کشور بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در پی دارد

طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: میزان مصرف برق در سه ماهه نخست امسال در گیلان حدود ۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمشید طالبی عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به ارتباط دمای هوا با افزایش مصرف اظهار داشت: امسال نیاز مصرف برق گیلان ۷ دهم درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و میزان مصرف انرژی در سه ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، حدود ۷ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق استان گیلان طبق منحنی خط‌چین در ساعت ۱۵ تیر امسال برابر هزار و ۶۱۷ مگاوات بود که با اعمال مدیریت مصرف و اجرای طرح‌های مختلف به هزار و ۴۱۸ مگاوات رسید.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۳۷ تفاهم‌نامه جهت کاهش مصرف انرژی منعقد شد افزود: در طرح‌های پیک‌سایی ویژه ادارات با تغییر ساعات کار ادارات و کاهش مصرف بر اساس دستورالعمل‌ها و خاموش کردن تجهیزات اداری بعد از ساعت کاری توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

طالبی با اشاره به روش کاهش مصرف انرژی بر اساس دستورالعمل و ضوابط اجرایی گفت: تنظیم دمای تجهیزات سرمایشی بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتیگراد و رعایت موارد ذکر شده در تفاهم‌نامه و تعلق گرفتن پاداش برای کاهش حداقل ۱۰ درصد مصرف از جمله اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به مصوبه ۲۰ درصد تجدیدپذیر بیان کرد: طبق این مصوبه هیئت وزیران، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند حداقل ۲۰ درصد مصرف برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین کنند.

وی با بیان اینکه حذف قبوض کاغذی در سطح کشور بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در پی دارد گفت: در راستای حمایت از محیط زیست و جلوگیری از آثار زیانبار قطع درختان وزارت نیرو پروژه حذف قبوض کاغذی برق را در دستور کار قرار دارد و تا پایان شهریور امسال این کار اجرایی می‌شود.

Share