مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

اولین همایش علمی گردشگری خوراک در لاهیجان برگزار می‌شود

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اظهار کرد: اولین همایش گردشگری خوراک، در ۱۴ مرداد ماه سالجاری در لاهیجان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین همایش گردشگری خوراک، در ۱۴ مرداد ماه سالجاری در لاهیجان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ غذایی،آداب پذیرایی، راهکارهای علمی جذب گردشگران با تاکید بر تنوع غدایی استان که به عنوان یکی از شیوه های کارآمد جذب وماندگاری گردشگران محسوب می گردد در چهاردهم مرداد ماه سالجاری ساعت ۱۶در هتل شهرزاد لاهیجان برگزار می شود.

شهرود امیرانتخابی با بیان اینکه برگزاری این همایش را فرصتی مناسب برای معرفی غذاهای سنتی گیلانی ونقش آن در جذب گردشگران افزود: غذای گیلانی در حوزه فرهنگی و تمدنی ما از جایگاه خاصی برخوردار است و به دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی دراستان گیلان وجود دارد و همایش گردشگری خوراک، فرصت مناسبی برای پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی و حفظ میراث ناملموس و احیا و معرفی این غذاها به گردشگران داخلی و خارجی است.

امیرانتخابی افزود: یکی از اهداف مهم این همایش علمی معرفی غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌، سفره‌غذای گیلانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان و تاثیری گذاری آن در ورود گردشگران به استان عنوان داشت.

وی یادآورشد: تغییر شیوه زندگی والگوی مصرف غذا،رژیم غذایی ناسالم افراد و همچنین آمار رو به افزایش مصرف فست‌فودها و عدم توجه به استفاده از محصولات سالم غذایی، زمینه‌ساز شیوع روزافزون بیماری‌ها شده که ضمن کاهش طول عمر افراد جامعه، هزینه‌های درمانی سنگینی را به کشور تحمیل نموده است. لذا «همایش گردشگری خوراک» با رویکرد «نقش غذا در جذب گردشگران داخلی وخارجی » با چشم‌انداز «دستیابی به اهداف گردشگری از طریق معرفی فرهنگ غذایی با نگرش استفاده از غذاهای محلی و ارگانیک» در راستای «ارتقای سطح آگاهی، نگرش و فرهنگ تغذیه سالم در جامعه» برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: این همایش در دو بخش «سخنرانی علمی » و «سفره گیلانی » که شامل سفره غذا گیلانی در بخش های پیش غذا، غذای اصلی، و نوشیدنی های سنتی، بومی و محلی و همچنین اجرای موسیقی محلی و فولکور استان برگزار می‌شود.

وی گفت: ورود تمامی علاقمندان جهت حضور در همایش گردشگری خوراک روز دوشنبه چهاردهم مرداد ماه ساعت ۱۶ هتل شهرزاد لاهیجان آزاد می باشد.

Share