در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح شد:

احداث پنجاه کلبه چوبی در بوستان ملت رشت | واگذاری ۳۰ ساله پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به شهرداری

گل احضار به احداث پنجاه کلبه چوبی در پارک ملت رشت اشاره کرد و گفت: این پنجاه کلبه به منظور اسکان مسافران در پارک ملت رشت و با توجه به آداب و رسوم بومی این شهر احداث می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نود و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت پیرامون احداث پنجاه کلبه چوبی در بوستان ملت رشت با هدف اسکان و ماندگاری گردشگران بحث و گفت و گو شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در این جلسه با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار به تلاشگران این عرصه اظهار کرد: تمامی آنانی که در این عرصه با صداقت و شرافت نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام می کنند شایسته تقدیر و تکریم هستند.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز شهری از جمله مباحث مورد توجه شورا و شهرداری رشت است افزود: در دو سال اخیر در بحث افزایش سرانه فضای سبز شهرداری رشت از جمله ایجاد پارک و ساماندهی حاشیه رودخانه های رشت اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به روند احداث سرویس های بهداشتی در نقاط مختلف شهر رشت اشاره کرد و گفت: انتظار می رود اقدامات مربوط به این حوزه با سرعت بیشتری انجام بشود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اقدامات انجام شده پیرامون پارک جنگلی سراوان تصریح کرد: اقدامات شهرداری رشت پیرامون مدیریت پارک جنگلی سراوان باید ملموس تر باشد و انتظار داریم دستگاه های مربوط در چنین پروژه هایی همکاری و مساعدت بیشتری با شهرداری رشت داشته باشند.

شیرزاد با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری رشت پیرامون پارک جنگلی سراوان به صورت ماهیانه به کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گزارش داده شود افزود: روند واگذاری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به شهرداری رشت طولانی شده و امیدوارم این مهم نیز تسریع پیدا کند.

وی با تاکید به راه اندازی خیابان غذا در رشت افزود: این موضوع مطالبه شهروندان از شورا و شهرداری است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر اینکه پیرامون برگزاری جشنواره غذا دستان پشت پرده ای در حال فعالیت هستند بیان کرد: شهر رشت عنوان شهر خلاق خوراک یونسکو را با خود به همراه دارد و این در حالی است که دستان پشت پرده ای برای برگزاری جشنواره های غذا در دیگر شهرهای گیلان در تلاش هستند.

شیرزاد با ابراز خرسندی از شروع فعالیت شهر بازی رشت گفت: فاز نخست این پروژه اجرایی شده و شاهد رضایتمندی شهروندان رشت از این بابت هستیم.

وی با اشاره به طرح تبدیل زباله مخلوط شهری به گازوئیل و دیگر فراورده های نفتی تصریح کرد: سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نسبت به تهیه اسناد فراخوان و انتشار آگهی شناسایی و جذب سرمایه گذار جهت تبدیل زباله مخلوط شهری به گازوئیل و سایر فرآورده های نفتی اقدام کرده است.

شیرزاد با استقبال از اجرای این طرح افزود: سرمایه گذارانی بابت اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده و امیدواریم با انجام آن پس از سالها انتظار، بالاخره مشکلات مربوط به انباشت زباله در سراوان برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست وخدمات شهری شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در تهیه بسته های سرمایه گذاری باید با تامل و اندیشه اقدام شود اظهار کرد: در ارائه بسته های سرمایه گذاری با بررسی تمامی جوانب و با مطالعات اجتماعی اقدام بشود .

بهراد ذاکری با بیان اینکه شهرداری رشت همواره باید به وظایفی که پیرامون ایجاد نشاط اجتماعی و مباحث فرهنگی بر عهده دارد توجه داشته باشد افزود: اجرای تئاتر در پیاده راه فرهنگی رشت اقدام موثری است و معتقدم باید امکان توسعه آن به نقاط مختلف شهر فراهم شود.

وی به اجرای تئاتر در محلات مختلف رشت اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنم در فضای مشخصی از محلات رشت که برای ساکنانش دسترسی دائمی به پیاده راه فرهنگی چندان موثر نیست نسبت به اجرای تئاتر در برخی از روزهای هفته اقدام شود.

ذاکری با بیان اینکه مردم رشت با برخی از پارکهای شهر قهر هستند تصریح کرد: شهروندان رشت به غیر از چند پارک مشخص با مابقی پارک های سطح شهر قهر هستند و تردد چندانی در آنها نداشته و این پارکها عملا به محل پاتوق افراد معتاد و اراذل و اوباش تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه درباره برخی از پروژه های سرمایه گذاری در رشت شائبه هایی مطرح است افزود: انتظار داریم از روند حضور سرمایه گذاران پیرامون پروژه هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارند به شورا گزارش داده بشود و یقینا با راه اندازی طرح هوشمند سازی در مجموعه شهرداری رشت چنین شائبه هایی برطرف می شود.

ذاکری به زمین موجود در پل بوسار رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی به واسطه اینکه بتوانند در زمان انتخابات پنجاه عدد رای از آنجا کسب کنند اجازه ایجاد خیابان غذا در آن ملک را به شهرداری رشت نمی دهند و این در حالی است که با این اقدام ثروت هنگفتی برای رشت و شهرداری کسب می شود.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برون رفت از مشکلات مالی شهرداری رشت با پروژه های سرمایه گذاری محقق می شود اظهار کرد: دغدغه های فراوانی پیرامون بیمه کارکنان شهرداری رشت مطرح است و انتظار داریم پرسنل آتش نشانی شهرداری رشت و ما بقی کارکنان مجموعه شهرداری دغدغه ای از این بابت نداشته باشند.

محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه شرایط بخشودگی دیرکرد پرداخت حق بیمه پرسنل شهرداری رشت به تامین اجتماعی مهیا شده است افزود: طی نشستی با مدیر کل تامین اجتماعی گیلان قرار شد مطالبات تامین اجتماعی از شهرداری رشت بابت حق بیمه کارکنان شهرداری طی ۶۰ قسط پرداخت بشود.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز در این جلسه با قدردانی از پیگیری های رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در اجرای پروژه های سرمایه گذاری اظهار کرد: پروژه شهر غذای چوبی در باغ سالار مشکات رشت در حال اجرا است و در حال حاضر ۶ چشمه سرویس بهداشتی و دو نماز خانه در آن منطقه در راستای اجرای این پروژه ایجاد شده است.

مریم گل احضار با بیان اینکه در برخی از مناطق رشت پیرامون احداث سرویس های بهداشتی با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: متاسفانه در برخی از مناطق رشت با کمبود زمین مواجه هستیم و برای رفع این مشکل قرار است نسبت به انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه رشت اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ۷۵ میلیارد تومان به بیمه بدهکار هستیم تصریح کرد: این موضوع مدتهاست که مشکلات فراوانی برای مجموعه شهرداری ایجاد کرده و با تعاملات انجام شده قرار شد این بدهی طی ۶۰ قسط به تامین اجتماعی پرداخت بشود.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت نیز با اشاره به ایجاد سوله ورزشی در بوستان ملت رشت بیان کرد: این پروژه در مرحله فراخوان قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن رقم می خورد.

گل احضار به احداث پنجاه کلبه چوبی در پارک ملت رشت اشاره کرد و گفت: این پنجاه کلبه به منظور اسکان مسافران در پارک ملت رشت و با توجه به آداب و رسوم بومی این شهر احداث می شود.

وی اجرای پروژه شهر غذای چوبی را از دیگر پروژه های سازمان سرمایه گذاری دانست و افزود: این پروژه در محدوده شهرداری منطقه چهار رشت در حال انجام است و در پارک های دانشجو و سمیه نیز که در این منطقه واقع شده اند چندین پروژه سرمایه گذاری در دست اجرا داریم .

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت به پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان اشاره کرد و گفت: موافقت واگذاری این پارک به مدت زمان سی ساله به شهرداری رشت اعلام شده و منتظریم تا مراحل نهایی مربوط به این موافقت توسط استانداری گیلان اجرایی بشود.

گل احضار با تاکید بر اینکه برای پارک جنگلی سراوان نیز گام های موثری انجام شده است افزود: در زمان حضور مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت قرار بود قطعه جنوبی پارک سراوان در اختیار شهرداری رشت قرار بگیرد که شهردار وقت با این امر مخالفت کرده و در حال حاضر با فراهم شدن شرایط لازم امیدواریم بتوانیم بسته های سرمایه گذاری را در این مبحث اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی در دستور کار سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت قرار دارد تصریح کرد: چندین سرمایه گذار نیز در این باره اعلام آمادگی کرده اند و در حال حاضر شهرداری رشت می تواند با اقداماتی از جمله ممیزی املاک و غیره نسبت به جمع آوری اطلاعات جامع به منظور هوشمند سازی اقدام کرده و آخرین ممیزی املاک انجام شده در رشت نیز مربوط به سال ۷۸ است.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت با اعلام تمایل سرمایه گذاران به منظور مشارکت در ایجاد خیابان غذا در رشت بیان کرد: دوازده سرمایه گذار به منظور ایجاد خیابان غذا در رشت اعلام آمادگی کرده اند و امیدوارم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.

Share