حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی:

کشور به جای فضای سایبری در فیلترینگ پیشرفت کرده است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بسیاری از فضاهای رسانه‌ای مورد نیاز کشور در حوزه سایبری هنوز شکل نگرفته و کشور تنها در فیلترینگ پیشرفت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب وعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به جنگ روانی در توییتر، گفت: فیلتر کردن و مسدودسازی در فضاهای رسانه‌ای و روانی هیچ‌وقت در دنیا پاسخگو نبوده است. در ایران هم فیلترینگ و مسدودسازی پاسخگو نیست، راه‌حل این است که زمینه فعال برای این کار مهیا شود.

او ادامه داد: بسیاری از فضاهای رسانه‌ای مورد نیاز کشور در حوزه سایبری هنوز شکل نگرفته و کشور تنها در فیلترینگ پیشرفت کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هیچ کشوری به خاطر اول بودن در فیلترینگ موفق نخواهد شد. کشور ما باید بتواند فضایی فراهم کند که مردم بتوانند در آن هم اخبار و تحلیل‌های صحیح و درست را دریافت کنند و هم امورات خود را پیش ببرند.

فلاحت‌پیشه در ادامه گفت: به عنوان مثال چینی‌ها در قالب وی‌چت این کار را انجام داده‌اند؛ در چین همه از وی‌چت استفاده می‌کنند و مردم این کشور سراغ هیچ فضای سایبری دیگری نمی‌روند. در کشور ما به جای اینکه روی این قسمت کار شود، تنها در زمینه فیلترینگ کار شده، بنابراین نتیجه‌بخش نبوده است.

او در پایان تاکید کرد: مقابله رسانه‌ای با حفظ فیلترینگ پاسخگو نیست.

Share