عضو مجلس خبرگان رهبری:

کسی که می‌گوید روحانی استعفا دهد یا نادان است یا کینه‌ای|مضرات گاندو از مزایایش بیشتر بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مقامات جمهوری اسلامی بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا فرصت دادند تا جبران کند اما وقتی این اراده را در اروپایی ها ندیدند، کم کم پا روی ترمز گذاشتند. الان آب در لانه اروپایی ها افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نامه نیوز، تحلیل و خبر سیاسی اینکه حامیان اصلاح طلب دیروز حسن روحانی امروز برعکس دو سال پیش او را توصیه به استعفا می کنند. آنها این استدلال را دارند که فضای روحانی، فضای مذاکره است و الان دیگر استراتژی‌های او جواب نمی‌دهد و کشور در حالت سکون مانده است. فضای جدید سیاست جهانی شاید احتیاج به آدم تازه‌ای داشته باشد. در سراسر جهان هم شاهد اینگونه استعفاها هستیم. دولت‌هایی که می‌بییند سیاست‌های آنها بر خلاف جریان آب است و به همین خاطر کنار می‌روند تا دولتی جدید کار را به دست بگیرد.

اروپا نامردی کرد و حالا چوب نامردی‌اش را می‌خورد

آیت الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی در واکنش به کسانی که حسن روحانی را توصیه به استعفا می کنند گفت: این حرف مرا یاد موضع کسانی در اول انقلاب می اندازد که می گفتند «ارتش باید منحل شود». در تحلیل وضعیت امروز کشور باید همه جوانب را دید نه آنکه یک جانبه نگری کرد.

وی ادامه داد: اعضای تیم مذاکره کننده ایران تلاش کردند و زحمت کشیدند اما طرف مقابل نامردی کرد و حالا دارند چوب نامردی شان را می خورند. آنها با شرمندگی و رسوایی دائم می خواهند به ایران بیایند و کار را یک طوری جمع کنند. یک روز آلمان و ژاپن آمدند و حالا نماینده فرانسه به تهران سفر کرد.

الان آب در لانه اروپایی ها افتاده است

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شاید خیر در همین بود، اول قرارداد کنند و به همه دنیا ثابت شود ایران اهل مذاکره است نه اهل شرارت، آتش افروزی و جنگ طلبی. اما طرف مقابل به دلیل الکلیسم بودن و روحیه نامردی شان بعد از امضای برجام کج دار مریض جلو رفتند و به وقت گذرانی پرداختند.

وی ادامه داد: مقامات جمهوری اسلامی بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا فرصت دادند تا جبران کند اما وقتی این اراده را در اروپایی ها ندیدند، کم کم پا روی ترمز گذاشتند. الان آب در لانه اروپایی ها افتاده است.

بطحایی اظهار کرد: کسی که می گوید حسن روحانی باید استعفا دهد، معنای کلامش این می شود که «روحانی بین زمین و آسمان کشور را رها کند و برود». در این وضعیت چه طور می خواهد دولت تشکیل داد. یا این حرف ناشیانه، ناآگاهانه، نادانی و بی سیاستی است یا و از روی حبّ و بغض و کینه شخصی. معتقدم دولت امروز قرص و محکم به اروپایی ها می گوید آمدن نمایشی و تعارفی را کنار بگذارید، اراده نشان دهید و تصمیم جدی بگیرید.

وی با بیان اینکه دولت بسیار عالی پیش می رود و توپ را به زمین آمریکا انداخته است، افزود: ترامپ یک آدم شیدایی و کاسب لات مسلکی است صبح یک چیزی می گوید و عصر از حرفش بر می گردد. با رئیس کره شمالی دست می دهد و گپ می زند و شوخی می کند اما به محضی که به آمریکا بر می گردد می گوید همه تحریم ها علیه کره شمالی به قوت خود باقی است.

اروپایی ها در مقام گفتار ببر و پلنگ اما در مقام عمل موش هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علت واهمه اروپایی ها از آمریکا هم این است که دین ندارند تأکید کرد: اروپایی ها در مقام گفتار ببر و پلنگ اما در مقام عمل موش هستند. ما بحمدالله به ذات حضرت احدیت متکی هستیم و به اقرار غرب، جمهوری اسلامی امروز دارد یک امپراتوری اسلامی در عصر حاضر می شود.

وی درباره پخش سریال گاندو از صدا و سیما نیز گفت: امروز بنگاه های جاسوسی غرب به طور مشخص آمریکایی و صهیونیستی دست به هر کار زشت و غیربشری می زنند چون حیات ننگین آنها در این کارها می دانند بنابراین باید مواظب تاکتیک ها و حرکت های زشت آنها بود.

مضار نمایش راه های جاسوسی از مزایایش بیشتر است

بطحایی تأکید کرد: در عین حال معتقدم نباید حرکت های زشت بنگاه های جاسوسی غرب را تصویرسازی و در تلویزیون پخش کرد چون اثر سوء دارد و راه جاسوسی را به دیگران می آموزد و بدبینی را در جامعه توسعه می دهد چون مثل این می ماند که روش های دزدان حرفه ای را در صداوسیما نشان دهیم. در مجموع مضار این کار به مراتب از مزایای آن بیشتر است.

Share