استاندار گلستان:

پروژه کشتگاه خورشیدی موجب ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی شده است

استاندار گلستان گفت: پروژه کشتگاه خورشیدی که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در یکی از نقاط محروم مرزی اجرا شده، هم توانسته اشتغال پایدار ایجاد کند و هم موجب رونق صادرات این منطقه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هادی حق شناس در بازدید از کشتگاه خورشیدی ارگانیا در روستای دوزالوم بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: اجرای این پروژه، بیکاری در روستا و حتی روستاهای اطراف را مخصوصا برای بانوان به حداقل رسانده است و علاوه بر آن، ۹۵ درصد محصول تولیدی نیز صادر می شود.

وی افزود: به دنبال افزایش چنین کارگاه هایی هستیم چراکه با جلوگیری از هدر رفت میوه ها به تولید کننده کمک می کند و رونق اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

حق شناس ادامه داد: با اجرای چنین پروژه هایی و ایجاد رونق اقتصادی، رونق ماندگاری در روستاها را نیز خواهیم داشت.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت رونق اقتصادی در مرزها، خاطرنشان کرد: مرز اینچه برون، یکی از مرزهای مهم استان است که ظرفیت بالقوه ای برای فعالیت های تجاری دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد بازارچه های مرزی پررونق هستیم، افزود: مرز ریلی اینچه برون که به آسیای میانه متصل است، ظرفیت بالقوه ای برای ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه خلیج فارس به این کشورهاست و تلاش می کنیم با فعال کردن پایانه های مرزی ریلی و زمینی، از این ظرفیت بالقوه، نهایت بهره را ببریم.

گفتنی است، پروژه کشتگاه خورشیدی ارگانیا در روستای دوزالوم بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس با سرمایه گذاری ۹۳ میلیارد ریال و تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی افتتاح شد و در حال حاضر ۱۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

لازم به ذکر است، استاندار گلستان که به منظور شرکت در شورای اداری گنبدکاووس در این شهرستان حاضر شده است، از پایانه مرزی اینچه برون، منطقه ویژه اقتصادی اترک و مرز اینچه برون بازدید کرد.

Share