فرماندار فومن خبرداد:

مشارکت فومنی‌ها در احداث صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلا | برگزاری همایش نشان محبت در فومن

قاسم نژاد از برگزاری همایش نشان محبت در شهرستان فومن خبرداد و گفت: پیشنهاد میشود این همایش روز یکشنبه سی‌ام تیرماه سال جاری برگزار شود و از همه بزرگان، تولیدکنندگان، صنعتگران و همچنین عموم مردم برای شرکت در آن دعوت به عمل آید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  جلسه بازسازی ستاد عتبات عالیات شهرستان فومن جهت برگزاری همایش نشان محبت و همچنین احداث صحن عقیله بنی هاشم در کربلا با حضور امام جمعه و نماینده عالی دولت در شهرستان فومن برگزار شد.

در این نشست محمود قاسم نژاد فرماندار فومن با قدردانی از فعالیتهای خادمین امام حسین (ع) اظهار داشت: امیدوارم قدمهای ما در این راه که برگرفته از عشق قلبی به اهل بیت است ما را به خاندان نبوت نزدیک‌تر کند تا بتوانیم بیشتر از فیوضات معصومین بهره ببریم.

وی با اشاره به اولین جلسه ستاد بزرگداشت اربعین در شهرستان فومن گفت: فومن این ظرفیت را دارد که در اربعین سال جاری بتواند موکب جداگانه‌ای برپا کند البته نیازمند اصلاح در شیوه مدیریتی و تقویت این جایگاه با تزریق نیروهای جدید هستیم.

قاسم نژاد با تاکید بر ضرورت کمک به بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه شیعیان در طول تاریخ همواره نسبت به بازسازی اماکن مقدس شور و شوق زیادی داشته‌اند، متذکر شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و فروپاشی نظام بعث در عراق حضور ایرانیان در عراق بیشتر شد.

فرماندار فومن افزود: امروز هنرمندان و صنعتگران ایرانی در عراق حضور پر رنگی دارند و شاهد بازسازی عتبات عالیات و همچنین احداث صحن‌های جدید در عراق هستیم.

وی در ادامه از برگزاری همایش نشان محبت در شهرستان فومن خبرداد و گفت: پیشنهاد میشود این همایش روز یکشنبه سی‌ام تیرماه سال جاری برگزار شود و از همه بزرگان، تولیدکنندگان، صنعتگران و همچنین عموم مردم برای شرکت در آن دعوت به عمل آید.

حجت الاسلام صفوی امام جمعه فومن در این نشست با بیان اینکه شیعیان در طول تاریخ برای بازسازی عتبات عالیت زحمات بسیاری کشیده‌اند، متذکر شد: امروز وظیفه ما است که بار این مسئولیت را به دوش بکشیم.

وی با بیان اینکه صحن حضرت زهرا (س) در کربلا کم نظیر است گفت: مطمئناً با تلاشهای صورت گرفته صحن زینبیه نیز بی نظیر خواهد بود.

صفوی با بیان اینکه کار برای امام حسین از روی عشق و ارات قلبی است، افزود: از همه مردم برای شرکت در مراسم نشان محبت و کمک به بازسازی عتبات عالیات دعوت میکنم.

حجت الاسلام حسن زاده نیز در این نشست با بیان اینکه کسی با اصل قضیه که بازسازی عتبات عالیات باشد جرات مخالفت ندارد، افزود: ضروری است قبل از برگزاری همایش نشان محبت تبلیغات مناسبی در سطح شهر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امام حسین متعلق به تمام ادیان است تصریح کرد: اربعین از روی ابتدای شهادت امام حسین (ع) ارزش خود را پیدا کرده است.

گفتنی است احداث صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در حرم مطهر امام حسین (ع) یکی از مهمترین پروژه های در دست اقدام ستاد عتبات است که تا اربعین ۹۸ به اتمام می رسد

Share