اعتراف وزیر تعاون به کوتاهی دولت:

مردم از توزیع کالاهای اساسی ناراضی هستند | نظام توزیع ارز ناعادلانه است

وزیر تعاون با اشاره به اینکه مردم از توزیع کالاهای اساسی ناراضی هستند، اظهار داشت: باید به مردم حق بدهیم زیرا نظام توزیع ارز ناعادلانه است و ما نیز از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده انحراف داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری درحاشیه نشست صبحانه کاری با فعالان حوزه تعاون که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم از توزیع کالاهای اساسی ناراضی هستند، اظهار داشت: باید به مردم حق بدهیم زیرا نظام توزیع ارز ناعادلانه است و ما نیز از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، انحراف داشته‌ایم.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه در انقلاب، توسعه سیاسی وجود خارجی نداشت و در مقابل عدالت اقتصادی همواره مورد تأکید بود، تصریح کرد: در روزهای نخستین پیروزی انقلاب، توزیع به بخش تعاون تفویض شد و همواره بر این نظام توزیع نیز نظارت می‌شد تا اقلام به دست مصرف‌کننده اصلی برسد؛ امروز نیز دوباره باید با همین رویکرد حرکت کنیم تا مردم راضی باشند.

وی با تصریح به اینکه این وزارتخانه و بخش تعاون باید با قدرت کنار یکدیگر حرکت کنند، گفت: برای احیای بخش تعاون باید منشوری تعریف شود تا ضعف‌های گذشته را جبران کنیم.

امور اجرایی به تعاونی‌ها واگذار می‌شود

این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیچ وجه به‌دنبال تصدی‌گری در امور نیست و اقدامات اجرایی به تعاونی‌ها واگذار می‌شود ضمن اینکه ما به‌عنوان سیاستگذار، مسئولیت نظارت را به‌عهده داریم.

شریعتمداری با ابراز اینکه در شرایط موجود، تعاونی‌های دانش‌بنیان نیز باید تأسیس شوند و اتاق تعاون نیز باید در نوآوری‌ها حضور فعال داشته باشد، افزود: تقابل اتاق تعاون و ادارات کل تعاون حرام مطلق است و باید هم‌افزایی بین این دو نهاد وجود داشته باشد.

خصوصی‌سازی‌های هوایی، دلیل عقب‌ماندگی سهم ۲۵درصدی تعاون از اقتصاد است

وی با تأکید بر اینکه بخش تعاون به همان میزان اهمیت دارد که حوزه روابط کار و کارگری نیز در این وزارتخانه بااهمیت است، درباره عدم تحقق سهم ۲۵درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی گفت: دلیل این موضوع، خصوصی‌سازی‌های هوایی در طول سالیان گذشته بوده است و باید تعاونی‌ها در واگذاری‌ها حضور فعال داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همواره تأکید دارم که در واگذاری شستا و صندوق‌های بازنشستگی، باید سهمی برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شود و اگر این اتفاق بیفتد، بی‌شک قدم‌های مؤثری برمی‌داریم.

Share