معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان تأکید کرد:

برای کاهش سوانح جاده‌ای قوانین سخت‌گیرانه تصویب شود | متولی کمربندی‌های استان تعیین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره بر ضرورت تعیین دستگاه متولی مشخص در مسیر کمربندی‌های استان و پرهیز از هرگونه دوگانگی در انجام وظایف تأکید و تصریح کرد: دستگاه متولی باید براساس دستورالعمل‌های مشخص، ضمن ارائه خدمات در موعد مقرر پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اوسط اکبری مقدم در جلسه شورای ترافیک و ایمنی راه‌های استان گیلان با قدردانی از مشارکت دستگاه‌های متولی جاده‌ای در حوزه ارائه خدمات مستمر به شهروندان و مسافران، افزود: باید تلاش شود برمبنای توان اقتصادی موجود برنامه‌ریزی شود و از حداقل پتانسیل‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای پروژه‌ها باید براساس اندیشه و تفکر و در جهت اثربخشی و ارتقاء سطح رضایتمندی مردم صورت گیرد، اظهار داشت: افزایش سطح آموزش از سنین پایه یک امر ضروری است که باید نسبت به تقویت آن اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه سوانح و تصادفات در بخش موتورسواران از طریق آموزش کاهش پیدا کرده است، گفت: آموزش‌هایی که استمرار نداشته باشد قطعاً ماندگار و اثربخش نیست.

اکبری مقدم بر ضرورت افزایش تعامل میان دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه جاده‌ای درون شهری و برون شهری با آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: آموزش و پرورش در حوزه‌های زیست محیطی و سوانح جاده‌ای که هر ۲ با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد باید اهتمام بیشتری به ویژه در سطوح پایه داشته باشد.

وی افزود: براساس آمارها بیشترین سوانح مربوط به افرادِ دارای سطوح تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول است که باتوجه به شکل‌گیری شخصیت اجتماعی در این سنین، آموزش در جهت کاهش سطح تصادفات باید میان کودکان و نوجوانان نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به تلاش‌های موثر صورت گرفته در بخش ترومای استان گیلان اشاره و اظهار داشت: آغاز عملیات میدانی در این خصوص اگرچه در سطح سنین بالا انجام می‌شود اما اثرات مثبتی داشته است و باید نسبت به موتورسواران سنین ۱۸ تا ۲۴ سال تعمیم داده شود.

وی با تأکید بر تصویب قوانین سخت‌گیرانه در جهت کاهش سوانح جاده‌ای گفت: جرائم باید به نحوی افزایش پیدا کند تا مانعی برای افزایش تخلفات و حوادث درون شهری و برون شهری باشد.

اکبری مقدم تقویت سامانه‌های هوشمند در مسیرهای درون شهری و برون شهری را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: از ابزارهای نصب شده فعلی در جاده‌ها نیز باید به نحو شایسته استفاده شود تا شاهد اثرات بازدارندگی آن در سطح جامعه باشیم.

وی بر ضرورت تعیین دستگاه متولی مشخص در مسیر کمربندی‌های استان و پرهیز از هرگونه دوگانگی در انجام وظایف تأکید و تصریح کرد: دستگاه متولی باید براساس دستورالعمل‌های مشخص، ضمن ارائه خدمات در موعد مقرر پاسخگو باشد.

در این جلسه هریک از دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان در حوزه‌های درون شهری و برون شهری به ارائه گزارش از اقدامات صورت‌گرفته و پیشنهادات در مسیر کاهش سوانج جاده‌ای پرداختند.

Share