معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبرداد:

بازرسی از داروخانه‌های گیلان به دلیل عدم‌ هم‌خوانی قیمت‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه بازدیدهای میدانی از داروخانه‌های استان گیلان تشدیدیافته و با داروخانه‌های متخلف در چهارچوب قانون برخورد می‌شود، گفت: متصدیان داروخانه ساعات کار داروخانه را بر مبنای قانون تنظیم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، زهرا حصاری عصر امروز در نشست مشترک با داروسازان این شهرستان در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان، داروسازی را یکی از شاخه‌های مهم علم پزشکی دانست و اظهار کرد: در این رشته دو مقوله علم و اقتصاد به یکدیگر پیونده خورده‌اند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خواستار حضور مسؤول فنی در داروخانه‌ها شد و گفت: با حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها و مشاوره دارویی به مراجعین، اعتبار داروخانه‌ها ارتقا پیداکرده و از حالت بنگاه اقتصادی خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی از داروخانه‌های استان گیلان تشدیدیافته و با داروخانه‌های متخلف در چهارچوب قانون برخورد می‌شود، افزود: داروخانه‌هایی که حرفه‌ای کار می‌کنند از بازدیدهای فوق استقبال‌کرده و انتظار ما از آن‌ها تنظیم ساعات کار داروخانه بر مبنای قانون است.

مدیر نظارت و بازرسی بر داروخانه‌های استان گیلان نیز در نشست مذکور نظارت بر داروخانه‌ها را به خاطر حفظ حرمت داروسازان دانست و افزود: ۲۰ درصد از داروسازان استان برای ۸۰ درصد داروسازان خط‌مشی بدی می‌گذارند که بجهت مقابله با آن‌ها بازدیدهای میدانی در دستور کار قرارگرفته است.

افشین جهش کیفیت داروهایی ایرانی عرضه‌شده در داروخانه‌های سطح استان گیلان را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر از کشورهای همسایه جهت خرید داروهای ایرانی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند این نشان‌دهنده اثربخشی و کیفیت خوب داروهای ایرانی است.

نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در نشست مشترک با داروسازان این شهرستان اظهار کرد: در خصوص عدم هم‌خوانی قیمت ثبت‌شده روی داروها و قیمت فروش آن، شکایت‌های از سوی مردم وجود دارد که جهت حل این مهم، گزارش آن به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ارسال‌شده است.

Share