۴۸ تیمی شدن جام جهانی منتفی شد

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با همان ۳۲ تیم برگزار خواهد شد

فیفا اعلام کرده پس از بررسی تمام جوانب تصمیم گرفته که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با همان ۳۲ تیم برگزار شود تا بحث ۴۸ تیمی شدن این جام منتفی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نود، فیفا اعلام کرده پس از بررسی تمام جوانب تصمیم گرفته که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با همان ۳۲ تیم برگزار شود تا بحث ۴۸ تیمی شدن این جام منتفی شود. پیش این قرار بود در جلسه ماه آینده شورای فیفا این پیشنهاد به رای گیری گذاشته شود.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا علاقه زیادی به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین برگزاری تعدادی از بازی های این رقابت ها در کشورهای همسایه داشت اما در نهایت تلاش های او به نتیجه نرسید. مسئولان برگزاری جام جهانی قطر همیشه اعلام کرده بودند که ترجیح می دهند این رقابت ها با حضور ۳۲ تیم برگزار شود.

برنامه اولیه این بود که بخشی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در کشورهای همسایه قطر و حاشیه خلیج فارس، مثل عربستان، امارات و بحرین برگزار شود. اینفانتینو ژوئن ۲۰۱۷ عنوان کرده بود چنین کاری می تواند همچون پل و رابطی میان کشورها باشد چرا که فوتبال میتواند معجزه کند. اما حالا تصمیم فیفا چیز دیگری است.

طبق بیانیه منتشر شده توسط فیفا نتیجه بر این شد که؛ بعد از بررسی های فراگیر و جامع به عمل آمده، تحت شرایط فعلی، برگزاری جام جهانی با ۴۸ تیم و کمک از سایر کشورها برای میزبانی منتفی است.

Share