استاندار گیلان: استفاده از بودجه عمومی اثرگذاری اجتماعی اقدامات اعتقادی را کاهش می‌دهد

در برپایی موکب‌های اربعین حسینی از بودجه دولتی نباید استفاده شود

استاندار گیلان با بیان اینکه در سیل اخیر از ظرفیت موکب‌های استان گیلان در مناطق سیل زده ایلام، لرستان و خوزستان استفاده شد که جای قدردانی از تلا‌ش و همراهی این عزیزان دارد اما در برپایی موکب ها از بودجه عمومی نباید استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توفیق خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) افزود: کسب رضایت زوار داخلی و خارجی با ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به پیش بینی افرایش تعداد زوار خارجی در اربعین حسینی امسال اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به حذف هزینه ویزا برای زائران ایرانی باید آمادگی ها بر مبنای روند افزایشی زائزان وجود داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت توجه جدی به پشتیبانی موکب ها، اعزام زائران و رعایت تشریفات عبور زوار از مرز تاکید و تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی ها براساس تمرکز اقدامات ملی در استانها شکل گرفته است.

وی ایجاد زمینه خدمت رسانی به مناطق سیل زده را برمبنای تمرکز بر اقدامات استانی عنوان کرد و اظهار داشت: در سیل اخیر از ظرفیت موکب های استان گیلان در مناطق سیل زده ایلام، لرستان و خوزستان استفاده شد که جای قدردانی از تلا‌ش و همراهی این عزیزان دارد.

استاندار گیلان بر لزوم جلوگیری از هرگونه اقدام بدون هماهنگی با ستاد اربعین حسینی تاکید و تصریح کرد: در برپایی موکب ها از بودجه دولتی نباید استفاده شود.

وی افزود: در مشارکت مادی مردمی یک ارزش والایی مستتر است که با استفاده از بودجه عمومی اثرگذاری اجتماعی این اقدام اعتقادی کاهش پیدا می‌کند.

دکتر سالاری با بیان اینکه گیلان در مسائل عمرانی در مرز مهران استان معین برای ایلام است، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با همکاری دستگاه‌های عمرانی درخصوص ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه پارکینگ زودتر از موعد اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم پیش بینی های مورد نیاز در تردد زائران اظهار داشت: باتوجه به عدم تمرکز در بازگشت زوار نسبت به زمان رفت باید با برنامه‌ریزی لازم اطلاع‌رسانی دقیق برای ایجاد نظم در بازگشت انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تقسیم کار دستگاه‌های اجرایی و مشارکت های مردمی به صورت یکپارچه تاکید و تصریح کرد: فرمانداران با تسریع در برگزاری جلسات ستاد اربعین در شهرستان ها نسبت به تمهید مقدمات اقدام کنند.

وی به بروز برخی مشکلات در زیرساخت‌های اینترنتی و گذرنامه در زمان ورود زوار خارجی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید تمامی جوانب برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها درنظرگرفته شود.

وی با بیان اینکه در صورت امکان از ظرفیت قطار نیز برای تردد زائران اربعین می توانیم استفاده کنیم، افزود: در صورت تحقق این ظرفیت باید برای فروش بلیط اطلاع‌رسانی گسترده شود.

استاندار گیلان نقش صدا و سیما و رسانه ها را در اطلاع‌رسانی صحیح به منظور جلوگیری از سردرگمی مردم بسیار موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید تلاش شود با استفاده از ابزارهای تبلیغی مردم را برای حضور گسترده در پیاده‌روی اربعین ترغیب کنیم.

Share