آمریکا اصابت موشک به نزدیکی سفارت خود در بغداد را تأیید کرد

ترامپ: اگر ایران بخواهد جنگ کند، رسما کارش تمام است؛ هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکن!

دقایقی پس از انتشار خبر برخورد یک گلوله کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق، دونالد ترامپ با انتشار توییتی از ایران خواست تا هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورونیوز، ارتش عراق یکشنبه شب اعلام کرد که یک گلوله کاتیوشا به منطقه سبز حفاظت شده واقع در مرکز بغداد که محل استقرار ادارات دولتی و سفارت‌خانه‌های خارجی است، برخورد کرده است.

بر اساس اعلام ارتش عراق، این گلوله کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کرده اما به کسی آسیبی وارد نکرده است.

دقایقی پس از انتشار این خبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اتنشار توییتی نوشت: «اگر ایران بخواهد جنگ کند، رسما کارش تمام است. هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکن!»

آمریکا از دو هفته پیش و در مواجهه با آنچه «تهدید ایران» عنوان کرده، حضور ناوها و بمب‌افکن‌های خود را در منطقه خلیج فارس تقویت کرده و از یک هفته پیش نیز وزارت خارجه ایالات متحده از کارکنان غیرضروری خود در عراق خواست که این کشور را ترک کنند.

با این وجود آقای ترامپ ابراز امیدواری کرده بود که کشورش وارد جنگ با ایران نشود.

در مقابل حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ضمن تاکید بر این که ایران به دنبال جنگ نیست، گفت که «دشمنان ایران اراده جنگ ندارند، از جنگ می ترسند.»

آمریکا اصابت موشک به نزدیکی سفارت خود در بغداد را تأیید کرد + واکنش حشد شعبی

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز تأیید کرد که یک موشک به منطقه “الخضراء” در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد اما هیچ‌گونه آسیبی به همراه نداشت.

وی افزود: هیچ صدمه‌ای به تأسیسات آمریکا وارد نشد و درباره این حادثه با مقامات عراق در حال تماس هستیم و درباره آن تحقیق می‌کنیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما این موضوع را جدی گرفته‌ایم و طی دو هفته گذشته توضیح دادیم و بار دیگر نیز تأکید می‌کنیم که در رابطه با حمله به شهروندان و یا تأسیسات آمریکا سهل‌انگاری نخواهیم کرد و پاسخ قاطعی به آن خواهیم داد.

شبکه خبری اسکای‌نیوز شب گذشته از وقوع انفجاری در منطقه سبز (الخضراء) پایتخت عراق خبر داد.

از سوی دیگر، یوسف یسرائیل، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که به دنبال حمله موشکی به منطقه الخضراء جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به کاخ سفید رفت.

در همین راستا، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در واکنش به تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جنگ احتمالی نه به سود آمریکا بوده و نه ایران بلکه کاملاً در راستای منافع اسرائیل است.

وی همچنین نسبت به آنچه “برهم زدن معادله” با هدف زمینه‌سازی جنگ و آسیب رسانی به وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق خواند، هشدار داد.

شبکه الاتجاه نیز به نقل از گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که حمله به منطقه الخضراء غیرقابل توجیه بوده و در زمان نامناسبی صورت گرفته است.

در همین راستا، محمد البیاتی، منشی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق نیز گفت: اصابت موشک به منطقه الخضراء تأثیری بر بازگشایی آن نخواهد داشت و این منطقه بعد از چند روز ۲۴ ساعته برای شهروندان باز خواهد شد و طبق وعده عبدالمهدی تمامی موانع را از بغداد خارج می‌کنیم.

Share