امام جمعه انزلی:

با هیچ جریان سیاسی ارتباط یا مخالفت خاصی ندارم | خسارات وارده شده به برنجکاران جبران شود

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه خسارات وارده شده به برنجکاران بندرانزلی باید جبران شود افزود: مسئولان پیگیر باشند تا این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دین اسلام برای تمامی ابعاد زندگی انسان برنامه دارد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به فرا رسیدن هفته تکریم و غبارروبی مساجد به منظور آمادگی آن‌ها جهت ماه مبارک رمضان عنوان داشت: مسئولان ذی ربط برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری مراسم غبارروبی در مساجد را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به فرا رسیدن روز شوراهای اسلامی شهر و روستاها تصریح کرد: قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا به دلیل وجود نواقصی نیازمند بازنگری و اصلاح است.

وی با تاکید بر اینکه وجود نواقص در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث بروز آسیب‌هایی شده است گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم بعضی شوراهای اسلامی در کلانشهرها نه تنها فعالیت مثبتی ندارند بلکه برای نظام نیز هزینه ایجاد می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه متاسفانه برنامه مدونی توسط شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی برای اقداماتشان ارائه نشده است تصریح کرد: نبود این برنامه مدون انجام امورات شهر را با کندی مواجه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با انتقاد از عدم وجود انسجام و پیگیری مناسب در راستای انجام اقدامات اجرایی در سطح شهر بندرانزلی خاطرنشان کرد: وضعیت نامناسب دیوار مصلی بندرانزلی یکی از مصداق‌های این امر است.

وی با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی پس از تخریب دیوار مصلی بندرانزلی و مطرح کردن دلایل سیاسی برای انجام این کار افزود: ما در دوره دو شهردار گذشته بندرانزلی نیز درباره تخریب دیوار مصلی مذاکره کرده بودیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه من در شهرستان با هیچ جریان سیاسی ارتباط یا مخالفت خاصی ندارم تصریح کرد: اینکه بیان شود به دلیل حضور شورای فعلی ما رضایت به تخریب دیوار مصلی دادیم، سخنی نادرست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه شورای اسلامی فعلی شهر بندرانزلی نتوانسته است توقعات و انتظارات مردم را برآورده کند اظهار داشت: شرایط فعلی با شعارهای انتخاباتی اعضای شورای شهر بندرانزلی نیز فاصله دارد.

وی با اشاره به خسارات وارده به بر اثر بارندگی به شالیزارهای غرب شهرستان بندرانزلی عنوان داشت: نبود بخشدار در شهرستان سبب می‌شود تا در زمان بروز چنین مشکلاتی مدیریت لازم انجام نشود و ما بارها این مسئله و لزوم انتخاب بخشدار را تذکر دادیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه خسارات وارده شده به برنجکاران بندرانزلی باید جبران شود افزود: مسئولان پیگیر باشند تا این مشکلات هرچه سریعتر برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران در مدت یک ماه اخیر تصریح کرد: اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران و همچنین ممانعت از ارسال کمک‌های جهانی برای سیل‌زدگان ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی ضمن محکوم کردن اعدام جمعی از شیعیان عربستان توسط حکومت آل‌سعود خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمنان انقلاب، با یک آرایش جدی به دنبال مقابله با ایران هستند و ما نیز باید برای ایستادگی در مقابل آن‌ها آرایش لازم را اتخاذ کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به انتصاب فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طبق دستور مقام معظم رهبری، اقدامات سپاه باید با قدرت بیشتر ادامه پیدا کرده و آمادگی لازم جهت مقابله با دشمنان نیز با جدیت بیشتری ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین ضمن تقدیر از مصوبه مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: چنین اقداماتی نمونه بارز مقابله جدی با دشمنان انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه باید تاکتیک‌های موثری برای مقابله با دشمنان اتخاذ شود عنوان داشت: تحقق چنین اقداماتی نیازمند آن است که مسئولان با روحیه و عملکرد جهادی کار کنند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره شناسایی و دستگیری ۲۹۰ نفر از جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا توسط وزارت اطلاعات گفت: نفوذ در دستگاه‌های مهم کشور و تصمیم‌سازی برای مسئولان کشور، یکی از اهداف این افراد بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین جریان‌سازی در فضای مجازی را یکی دیگر از اقدامات نیرو‌های نفوذی آمریکا در کشور دانست و افزود: ایجاد NGO‌ها و گروه‌ها برای مقابله با نظام اسلامی و براندازی آن یکی دیگر از اهداف این افراد بوده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است تا ابتکار عمل را از مسئولان نظام جمهوری اسلامی بگیرد تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا همواره دست برتر و ابتکار عمل را در اختیار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه امروز در حوزه اقتصاد و دیپلماسی ابتکار عمل وجود ندارد و در مقابل دشمن دچار انفعال هستیم خاطرنشان کرد: امروز دشمن موفق شده است تا با کمک عوامل نفوذی خود دستگاه دیپلماسی را با توپی به نام برجام مشغول کند و عملاً دستگاه دیپلماسی به هیچ حوزه دیگری توجه نمی‌‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی با وجود تذکرات مکرر مقام معظم رهبری باز هم به دنبال حفظ برجام است گفت: امروز دشمن از ‌بی‌توجهی دستگاه دیپلماسی ما سوءاستفاده کرده و هر جنایتی بخواهد در جهان اسلام انجام می‌دهد.

وی با انتقاد از عدم حمایت دستگاه دیپلماسی از مظلومان جهان اسلام اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که دستگاه دیپلماسی هیچ واکنشی نسبت به فجایعی مانند فجایع نیجریه انجام نمی‌دهد و صرفاً خود را با برجام مشغول کرده است.

امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه نیروهای نفوذی دشمن در داخل کشور این تصور را ایجاد کرده‌اند که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا مجدد به برجام باز میگردد افزود: این تفکر متاسفانه به مسئولان دستگاه دیپلماسی القاء شده است و آن‌ها نیز آن را پذیرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین پذیرش چنین القائاتی را بسیار ساده‌لوحانه دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید متحول شود، زیرا دستگاه دیپلماسی که به تحولات جهان اسلام اهمیت نمی‌دهد نمی‌تواند یک دستگاه انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه دشمن باید بداند که با وجود تمام مشکلات باز هم نظام اسلامی در مقابل آن‌ها پیروز خواهد شد عنوان داشت: قطعاً پیروان تفکر لیبرالی و غربگرایان در مقابل مردم روسیاه می‌شوند.

انتهای پیام/

Share