جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به سنگ اندازی بانک‎ها در ارائه وام ازدواج:

بانک‌ها عملکرد خلاف شرع دارند و سود حرام به جیب می‌زنند | دولت با بانک‌ها مماشات می‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها در همه جا مشکل آفرینی می کنند، ادامه داد: ما همه جا با بانک ها مشکل داریم و آنها به مردم سخت می گیرند، خلاف شرع عمل می کنند و سودهای حرام می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سنگ اندازی بانک ها در ارائه وام ازدواج به جوانان، گفت: در ابتدای دولت، به آقای روحانی گفتیم فکری برای بانک ها بکنند، چرا که سنگ اندازی بانک ها فقط در بحث وام ازدواج نیست.

بانک ها سود حرام به جیب می زنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بانک ها به صورت فردی در مقابل دولت و خدمت دادن به مردم مقاومت می کنند و متاسفانه فقط به فکر سودآوری کلان خود هستند این در حالی است که رهبری تاکید داشتند بانک ها نباید در کار بنگاه داری شرکت کنند، بلکه بانک ها ضمن حفظ منافع خود باید به فکر مردم، تولید کننده و جوانان باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها در همه جا مشکل آفرینی می کنند، ادامه داد: ما همه جا با بانک ها مشکل داریم و آنها به مردم سخت می گیرند، خلاف شرع عمل می کنند و سودهای حرام می گیرند.

وی اظهار داشت: بانک ها  در پرداخت وام مانند وام ازدواج به جوانان رفتارهای دور از انصاف دارند و آنقدر سنگ اندازی می کنند که جوانان نمی توانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

دولت با بانک ها مماشات می کند

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در حوزه بانکی دولت را مقصر می داند، گفت: دولت در خیلی از مقاطع با بانک ها مماشات کرده و می کند و تصمیم قاطع و جدی در برخورد با بانک ها نمی گیرد، بانک ها به دولت امتیازهایی داده اند و در جاهای دیگر مردم را تحت فشار قرار می دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتظار می رود دولت روحانی در دو سال آخر خود تصمیم جدی برای بانک ها بگیرد.

بانک ها از بانک مرکزی تبعیت نمی کند

وی در خصوص نقش بانک مرکزی در برخورد با بانک ها، عنوان کرد: بانک مرکزی خیلی نمی تواند با بانک ها برخورد داشته باشد، ساختار بانک ها طوری است که می توانند از بانک مرکزی تبعیت نکنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک مرکزی نمی تواند به هر کار کوچکی ورود کند، گفت: این مسئله بیانگر این است که بانک ها به دلخواه خود عمل می کنند و این کارشکنی ها به مردم آسیب می زند، سنگ اندازی بانک ها به دلیل بد اجرایی قانون و خلاء قانونی است اما از همه مهمتر دولت اراده ای برای حل این موضوع ندارد.

Share