پاسداشت آئین‌های بومی و محلی

استقبال مردم از هفتمین جشنواره بهار نارنج در شهر کومله

هفتمین جشنواره بهار نارنج و ۵۰ غرفه جانبی آن به همت شهرداری و شورای اسلامی کومله با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتمین جشنواره بهار نارنج طبق روال سنوات گذشته با حضور گسترده مردم در کومله برگزار شد.

امسال نیز هم استانی‌های شهرمان و دیگر نقاط کشور در هفتمین جشنواره بهار نارنج حضور پیدا کردند و از فضای شاد این جشنواره و آئین‌های بومی و محلی استان گیلان آشنا شدند.

«محمدعلی خداجو» در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: هفتمین جشنواره بهار نارنج به همت شهرداری و شورای اسلامی کومله برگزار شد.

بخشدار کومله با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره بهار نارنج نسبت به سالهای گذشته با تواتر زمانی کمتری جابه جا شد، افزود: کشور درگیر بحران سیل بود و تمام امکانات و ظرفیت‌های بخشداری و شهرداری ها معطوف به کمک به هموطنان بود و از طرف دیگر با توجه به نزدیکی ماه رمضان و تداخل زمانی با زمان اصلی شکفتن بهار نارنج، موجب شد که تبلیغات کمتری در خصوص جشنواره انجام شود.

وی ادامه داد: این امر موجب استقبال کمتر از هفتمین جشنواره بهار نارنج شد و با این وجود نیز شهرداری و شورای اسلامی کومله همت کردند و با کمترین نقصانی جشنواره را برگزار کردند.

خداجو در خصوص مکان برگزاری جشنواره گفت: امسال به دلایل مشکلات اقتصادی و نقل و انتقالات مالکیت دو کارخانه کومله، بخش خصوصی ورود نکرد و شهرداری و شورای اسلامی کومله همت کردند و با تمام وجود از برگزاری این جشنواره و حفظ آئین های سنتی حمایت کردند.

«حسن امیدی راد» با بیان اینکه جشنواره بهار نارنج همه‌ ساله در اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره بیان خواص دارویی بهارنارنج، جذب گردشگر، حفظ و احیای آیین‌های بومی و معرفی ظرفیت‌های استان گیلان است.

 نائب رئیس شورای اسلامی کومله از استقبال خوب مردم از هفتمین جشنواره بهار نارنج خبر داد و تصریح کرد: لافندبازی، کشتی گیله‌مردی، برپایی ۵۰ غرفه شامل عرقیات، صنایع دستی و … از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

دبیر هفتمین جشنواره بهار نارنج افزود: کومله، روستاهای پرشکوه، ملاط، کولاک محله، حاجی سرا و لیسه رود خاستگاه بهارنارنج این شهرستان است.

گفتنی است، هفتمین جشنواره «بهار نارنج» همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر و مقام والای معلم در خیابان شهید رجایی شهر کومله برگزار شد.

عکس: ابوالفضل شکری

Share