بسیج دانشجویی علوم پزشکی گیلان طی نامه‌ای خواستار شد:

دادستان گیلان به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در مراکز پزشکی نظارت کند

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای به دادستان استان، خواستار نظارت به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در مراکز پزشکی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای به دادستان استان، خواستار نظارت به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان در مراکز پزشکی شد.

در این نامه خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان آمده است:

براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۸ مصوب مجلس شورای اسلامی (ابلاغی مورخ ۲۶/۱۲/۹۷) کلیه مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و داروسازی که مجوز فعالیت آنان توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی صادر می‌شود، در چارچوب تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ مکلف شده اند از ابتدای سال ۹۸ از پایان‌های فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) استفاده نمایند و کلیه مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز باید ۱۰ درصد از حق الزحمه یا حق العمل پزشکان را به عنوان مالیات علی الحساب کسر کنند.

از آجا که عدم رعایت این قانون، مصداق تبعیض و بی عدالتی است و موجب خسارت به حقق عامه مردم می‌شود، خواهشمند است در راستای اجرای دستورالعمل دادستانی کل کشور مبنی بر نحوه نظارت و پیگیری حقوق عامه (۱۷/۱/۹۵) اقدامات لازم را جهت نظارت بر اجرای این قانون و مجازات متخلفین در استان گیلان مبذول فرمایید.

Share