شورای شهر رشت ناکام در وظایف محوله

اعلام رسمی عدم احراز صلاحیت حسین علیقلی‌زاده برای شهرداری رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت گفت: حکم سومین منتخب شورای شهر رشت برای تصدی پست شهردار این شهر توسط وزارت کشور تأیید نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسن عاقل‌منش در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: در جلسه‌ هیئت رئیسه شورای شهر رشت که با حضور اعضاء هیئت رئیسه و دیگر اعضاء شورا برگزار شد نامه وزارت کشور مبنی بر عدم احراز شرایط حکم حسین علیقلی‌زاده برای تصدی پست شهردار رشت واصل شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با تأیید عدم تأیید حکم علیقلی‌زاده برای تصدی پست شهردار رشت توسط وزارت کشور عنوان کرد: هیئت رئیسه و اعضای شورای شهر رشت مصمم هستند در اسرع وقت و بدون فوت زمان نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام کنند.

پس از استعفای نصرتی اعضاء شورای شهر رشت در گام نخست پس از معرفی و بررسی کارنامه نامزدهای تصدی پست شهردار رشت حامد عبداللهی را که از اعضاء شورای شهر بود به‌عنوان شهردار منتخب این کلان‌شهر انتخاب کردند که وزارت کشور وی را برای تصدی پست شهرداری تأیید نکرد.

پس از ناکامی در دور نخست اعضاء شورا در گام بعدی موضوع انتخاب شهردار را بار دیگر در صحن شورای شهر رشت مطرح شد و این‌بار حجت جذب که وی نیز یکی از اعضاء شورای اسلامی این کلان‌شهر محسوب می‌شود به‌عنوان شهردار منتخب برگزیده شد اما در نهایت صلاحیت حجت جذب نیز توسط وزارت کشور تأیید نشد.

نداشتن ۹ سال سابقه مدیریت میانی از جمله مواردی بود که وزارت کشور با استناد به آن حکم حجت جذب دومین منتخب شورای شهر رشت را نیز تأیید نکرد و وی را طبق آئین‌نامه جدید تدوین‌شده حائز شرایط لازم برای تصدی پست شهردار کلان‌شهر رشت ندانست.

سرانجام اعضاء شورای شهر رشت در سومین تلاش خود برای انتخاب یک گزینه جدید که مورد تأیید وزارت کشور نیز باشد حسین علیقلی‌زاده را در تاریخ ۴ اسفند ۹۷ و با ۱۱ رأی به‌عنوان شهردار انتخاب و مدارک وی را برای تأیید به وزارت کشور ارسال کردند.

Share