دستاوردهای سفر ریاست جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به گیلان به روایت نماینده رشت

یکی از تاریخی ترین و بی‌سابقه ترین سفرهای دولت در گیلان اتفاق افتاد

جعفرزاده با بیان اینکه مصوبات صورت گرفته در این سفر نتیجه میزبانی خوب مردم گیلان بود، تصریح کرد: تمام وزرای هیات دولت نگاهشان به گیلان نگاهی محبت آمیز شده است و می گویند ما باید جواب محبت و میزبانی خوبی که گیلانیان کردند را به نحو شایسته بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در مورد دستاوردهای سفر ریاست جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به گیلان گفت: حضور دکتر روحانی و هیات دولت در استان گیلان از اهمیت زیادی برای استان و کشور برخوردار بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی افزود: حاصل این سفر رفع مشکلات مردم استان و خبرهای خوبی در بخش های مختلف مانند کشاورزی، عمرانی، ورزشی و بهداشت است.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به افتتاح مهمترین پروژه این سفر یعنی راه آهن قزوین به رشت گفت: کلنگ این پروژه در دولت آقای خاتمی زده شد و انتظار می‌رفت در دولت های نهم و دهم که بیشترین درآمد نفتی را داشتند به بهره برداری برسد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و آن همتی که برای اجرای این طرح مهم می‌بایستی صورت می‌گرفت، انجام نشد.
وی با بیان اینکه دولت روحانی بر سرعت بخشیدن به این طرح بسیار تاکید داشت، افزود: راه آهن رشت – قزوین طرحی ملی بود و به همین علت دولت با همه مشکلاتی که داشت به وعده خود که افتتاح این خط ریلی بود عمل کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به تعداد پروژه های مصوب شده دولت در سفر اول دکتر روحانی به گیلان اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم شاهد ۳۶ مصوبه با میزان اعتبار ۷۹۶ میلیارد تومان برای گیلان بودیم که رقم اختصاص یافته برای تکمیل و اجرای پروژه‌ها به یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته بود و میزان تحقق اعتبار در سفر اول از نظر ریالی۱۵۶ درصد بود.
وی به پیشرفت های فیزیکی این تعداد پروژه در سفر اول رئیس جمهور اشاره کرد و افزود : علی‌رغم افزایش رقم ریالی ۳۶ پروژه مصوب شده از این تعداد ۱۴ پروژه تکمیل شد، یک پروژه بالای ۹۰ درصد،۷ پروژه ۷۰ الی ۹۰ درصد و ۱۴ پروژه هم بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مورد مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان گیلان گفت: برای ۶۷ پروژه یک‌هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که یک‌هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۹۱۶ میلیارد تومان برای سال ۹۹ باید پرداخت شود.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: پروژه های مصوب شده باید در سه سال ۹۹،۹۸،۹۷ تکمیل و به بهره برداری برسند.

نماینده رشت به تفکیک ۶۷ پروژه مصوب شده در سفر رئیس جمهوری به گیلان پرداخت و گفت: در بخش آموزش و پرورش ۴ طرح، فرهنگ و گردشگری ۹ طرح، ورزش ۶ طرح، بهداشت و درمان ۷ طرح، عمران شهری و روستایی ۱۱ طرح، حمل و نقل ۸ طرح، کشاورزی ۱۲ طرح، منابع آب ۸ طرح و انرژی ۲ طرح از مجموع مصوبات سفر دوم ریس جمهور و هیات دولت به استان بود.

وی افزود: منابع اعتبارات تخصیص یافته برای مصوبه‌ها از مجموع منابع عمومی و صندوق توسعه ملی است.

انتقادات باید بر اساس شاخص‌ها باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه استان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیاز به تلاش بیشتر جهت جذب منابع ملی دارد، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم استان گیلان، شتابی رو به جلو داشته است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه انتقاداتی که علیه دولت صورت می‌گیرد باید بر اساس شاخص‌ها باشد، یادآور شد: متاسفانه برخی انتقادات مطرح شده از واقعیت به دور است.

وی تاکید کرد: بنده نیز می‌گویم که آنچه برای گیلان تا کنون انجام شده است، کافی نیست. گیلان استان شایسته و دارای مردمان فهیمی است و استانی هستیم که چهار فصل داریم و باید برای پیشرفت این استان تلاش بیشتری صورت گیرد.

یکی از تاریخی ترین و بی‌سابقه ترین سفرهای دولت در گیلان اتفاق افتاد

نماینده رشت در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری به گیلان، سفری خوبی گفت: بنده بعد از سفر به خدمت آقای واعظی رسیدم زیرا دستگاهی، موردی را در سفر ریس جمهوری از قلم انداخته بود و بنده آن را به اقای واعظی انتقال دادم و ایشان گفتند که آقای روحانی آنقدر از مردم گیلان و از میزبانی گرم و صمیمانه مردم راضی هستتد که مورد درخواستی را از جمله مطالبات سفر قرار دادند و چنین موردی اصلا سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: بنده از روز اول گفتم که ما باید ابتدا میزبان خوبی باشیم تا بتوانیم مطالبه گر خوبی هم بشویم.

جعفرزاده بابیان اینکه یکی از تاریخی ترین و بی‌سابقه ترین سفرهای دولت در گیلان اتفاق افتاد، گفت: این مسئله نه بخاطر لطف نمایندگان، استاندار و رئیس جمهور بود بلکه این نتیجه محبت مردم استان گیلان بود.

وی با بیان اینکه مصوبات صورت گرفته در این سفر نتیجه میزبانی خوب مردم گیلان بود، تصریح کرد: تمام وزرای هیات دولت نگاهشان به گیلان نگاه محبت آمیز شده است و می گویند ما باید جواب محبت و میزبانی خوبی که گیلانیان کردند را به نحو شایسته بدهیم.

نماینده رشت با اشاره به شانتاژهای صورت گرفته که در مورد استقبال از رئیس جمهور مطرح شده بود، اشاره کرد و افزود: چنین شانتاژ هایی هیچ وقت به نفع استان و مردم آن نخواهد بود و به عنوان تجربه می‌گویم هیچ گاه و در هیچ دوره ای برای دولت های آینده هم نباید به چنین شانتاژهایی بها داده شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری استقبال خوب از رئیس جمهوری، شوراها، دهیاران، نماینده و فرماندار لاهیجان، بزرگان محلی و منطقه ای تلاش فراوانی کردند که بنده از همه آنها تشکر می‎کنم.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه در دور دوم سفرها، رئیس جمهور برای سخنرانی شهری را غیر از مرکز استان انتخاب کرده اند، افزود: در گیلان نیز لاهیجان شهری بود که رئیس جمهور مهمان ما شد و این انتخاب سبب شد که این شهر نامش جهانی شود و در صدر اخبار دنیا قرار گیرد و بنده از همه لاهیجانی‌های عزیز که میزبان هم استانی‌هاز خود و رئیس جمهور بودند تشکر ویژه می‌کنم.

Share