فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان‌:

خطر پراکندگی و دپو زباله مسافران، محیط زیست گیلان را به‌شدت تهدید می‌کند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان‌ گفت: خطر ریخت و پاش و دپو زباله به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی به شدت مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان را تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ساسان اکبری‌پور  اظهار داشت: خطر ریخت و پاش و دپو زباله‌ها و پسماندها در طبیعت به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی توسط مسافران و گرشگرانی که جهت تفریح به گیلان سفر می‌کنند به‌شدت شرایط مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان را تهدید می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان‌ با بیان اینکه این استان از مراکز گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه گیلان سالانه میزبان خیل عظیمی از مسافران به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی است به‌علت عدم فرهنگ‌سازی با معضل رهاسازی زباله در طبیعت مواجه است.

اکبری‌پور با بیان اینکه معزل ریخت وپاش زباله در گیلان همزمان با افزایش سفرهای نوروزی به این استان تشدید می‌شود تصریح کرد:‌ زمانی که مسافران،‌ گیلان را برای استراحت و گشت و گذار انتخاب می‌کنند در مسیر تردد و در زمان بازگشت مناظر بسیار زشتی از بی‌احترامی به محیط زیست را شاهد هستیم.

وی بر جای گذاشتن زباله در طول سواحل،‌ رودخانه‌ها و حاشیه مناطق گردشگری گیلان توسط گردشگران را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با وجود تمام تلاشی که مسئولان استانی،‌ شهرداری و دهیارها برای کنترل این وضعیت انجام می‌هند مشکل یاد شده هرساله درحال افزایش است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان‌ معزل زباله و پسماند را یکی از بزرگترین مشکلات زیست محیطی این استان معرفی کرد و بیان داشت: سرانه تولید زباله برای هر فرد ۸۰۰ گرم زباله است که این آمار در زمان تعطیلات و همزمان با حضور مسافران نوروزی در گیلان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از تشدید معضل زباله به‌‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی باید اقدامات جدی‌تری اتخاذ و اجرایی شود افزود:‌ دستگاه‌های ذیربط باید فرهنگ‌سازی،‌ تفکیک زباله و تعبیه مکان‌های مناسب برای جمع‌آوری و انتقال زباله مسافران نوروزی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همکاری مشترک پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گیلان آن هم در چهارچوب قوانین و مقررات با تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفاظت و پاسداشت از محیط زیست تنها در سایه همکاری مشترک تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم تحقق می‌یابد.

اکبری‌پور از اقدامات یگان حفاظت محیط زیست گیلان جهت برخورد با افرادی که محیط را آلوده می‌کنند سخن گفت و افزود: پرسنل این یگان برای حفظ محیط زیست و پاک نگه‌داشتن مناطق تحت مدیریت خود با هرگونه سهل‌انگاری و کم‌توجهی اشخاص حقیقی و حقوقی به طبیعت طبق مقررات برخورد می‌کنند.

Share