وقتی دولت هم نمی تواند جلوی دروغ پردازی علیه خود را بگیرد

جنیدی: شکایت از کریمی قدوسی به جایی نرسیده | خود مجمع، مصلحت را تشخیص دهد

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: چندین مرتبه طرح شکایت از کریمی قدوسی شده است ولی خوب در این مسائل هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید جدی‌تر برخورد کند، این موضوع خیلی مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی را می توان به‌واقع جمع اضداد توصیف کرد؛ هم مدعی حفظ اصول انقلاب و منافع ملی است و هم در ضدیت با این ادعا عمل می کند. او معروف است به خبرسازی، جنجال‌آفرینی، بر هم‌زن جلسات مجلس و بسیاری موارد دیگر. در سال‌های اخیر به‌کرات مواضع جنجالی خود را مطرح کرده و دایم این ادعاهای او تکذیب شده است.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اخیرا در یک فایل ویدیویی گفته که «حسن روحانی از سرویس امنیتی و اطلاعاتی انگلستان دستور می‌گیرد و در کشور اجرا می‌کند. سازمان اطلاعات سپاه شنود تلفنی مکالمه حسن روحانی با مامور MI۶ را به خودش نشان داد.»

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تکذیب ادعای کریمی قدوسی، گفت: این ادعا کذب محض بوده و از آنجا که اظهاراتی از این نوع مسبوق به سابقه است، سازمان اطلاعات سپاه طی مکاتبه ای با کمیسیون امنیت ملی مجلس درخواست تذکر لازم به اعضای کمیسیون و دیگر نمایندگان مجلس در پرهیز از طرح این گونه ادعاها و اظهارات را داشته و تاکید کرده است که هرگونه نقل و قول از این سازمان منوط به اطلاعات و گزارش های رسمی است که به دستگاه های ذیربط منعکس می شود. بدیهی است حق پیگیری این ادعا و اینگونه نقل و قول ها برای سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی محفوظ خواهد بود.

بعد از توضیح سردار شریف، واکنش کریمی قدوسی جالب اینجا بود که او خودش نیز حرف خودش را تکذیب کرد.

اما این تنها شاهکار کریمی قدوسی در روزهای اخیر نبود، او ادعاهای دیگری را هم مطرح کرد که بلافاصله تکذیب شد. به عنوان نمونه از ۹ روز خانه نشینی و ۱۳ مرتبه استعفای ظریف و تقاضای وزرای دیگر از جمله زنگنه برای استعفا سخن گفت. البته واکنش زنگنه به این صحبت کریمی قدوسی در نوع خودش جالب بود.

با وجودی که تعداد نسبت های دروغ کریمی قدوسی به دولت روز به روز زیادتر می شود، سئوال اینجاست که چرا هیچ پیگیری حقوقی انجام نمی شود.

لعیا جنیدی درباره پیگیری حقوقی ادعاهای دروغ کریمی قدوسی گفت: متأسفانه نه فقط ایشان بلکه خیلی ها حرف خلاف واقع می زنند. اما جایی که هم خلاف واقع است  و هم واقعا آثار خیلی منفی روی امید مردم و سرمایه اجتماعی کلیت نظام دارد ما از آنها را شکایت می کنیم.

وی درباره تعداد شکایات دولت از کریمی قدوسی بیان کرد: عددش یادم نیست، نمی گویم لزوما تعدادش زیاد بوده ولی چندین مرتبه طرح شکایت شده است ولی خوب در این مسائل هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید جدی تر برخورد کند، این موضوع خیلی مهم است.البته قوه قضائیه نیز باید بالاخره فکر کند که این مربوط به سرمایه کشور، دولت، نظام و همه با هم است. به نظرم می آید همه مراجع باید جدیت داشته باشند. متأسفانه این مسائل رها می شود و ما {دوباره} تکرار این مسائلی را می بینیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که شکایت های دولت از کریمی قدوسی به کجا رسید؟ گفت: یک شکایت قبلا بود که تا حدی پیش رفت یعنی کیفرخواست صادر شد اما دادگاه بدوی موقوف تعقیب داد که بعد اداره دعاوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این رأی اعتراض کرد. حالا باید ببینم نتیجه آن اعتراض در دیوان کشور چه می شود.

وی درباره احتمال گرفتن استعلام از رهبر انقلاب برای تأیید لوایح پالرمو و سی اف تی در مجمع تشخیص گفت: حالا ممکن است آقای رئیس جمهور این کار را انجام دهند، البته من این مسئله را نمی دانم و صحبتی با آقای رئیس جمهور نداشتم اما واقعا توقع آن است که خود مجمع، مصلحت را تشخیص دهد.

جنیدی یادآور شد: به طور مشخص درباره پالرمو، دولت لایحه داد، مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید کرد اما هیأت نظارت مجمع اعلام کرد «این لایحه خلاف برخی از سیاست های کلی نظام است»، خود مجمع باید این گره را بتواند باز کند. از مجمع توقع داریم که چنین مصلحت آشکاری را تشخیص دهد و در نظر بگیرد.

Share