آیت الله فلاحتی در دیدار با جمعی از بانوان استانداری و دستگاه های اجرایی گیلان:

بهانه‌ها برای جلوگیری از فرزندآوری قابل قبول نیست| دختران باید اصول زندگی را آموزش دیده و یاد بگیرند

نماینده ولی فقیه در گیلان به فراهم بودن بستر برای ترویج فرهنگ اسلامی توسط بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی هویتی که زن مسلمان در دنیا داشت را به او برگرداند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به همراه جمعی از بانوان مشاور فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی گیلان با تبریک میلاد فاطمه(س) اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) هویت و شناسنامه انسان و تجلی ذات پروردگار متعال است.

وی به تحول زنان در دنیای معاصر اشاره کرد و افزود: مرضیه هاشمی با مطالعه مسلمان شد و گرایش به اسلام در دنیای غرب تحولی ایجاد کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت زن را به او برگرداند، تصریح کرد: پدر و پسر پهلوی نقش مهمی در ترویج ناهنجاری ها و بی عفتی ها در جامعه ما داشتند.

آیت الله فلاحتی، رفتار عاقلانه و مدبرانه در مورد عقیده و بنیان های فکری انسان را مهم برشمرد و بیان کرد: اکنون بستر برای فعالیت زن مسلمان در عرصه های مختلف فراهم است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زن را آرمان گرا کرد، گفت: دشمن برای ترویج بی عفتی و بی حجابی در جامعه اسلامی طراحی و مهندسی کرده و با برنامه عمل می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مطالبه گری مردم از مسئولان جامعه اشاره کرد و یادآور شد: فضا برای فعالیت مسئولان فراهم است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فضا برای ترویج فرهنگ اسلامی توسط بانوان در جامعه فراهم است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هویتی که زن مسلمان در دنیا داشت را به او برگرداند.

وی، بیش از ۴۰ درصد از فعالان اجتماعی در جامعه اسلامی را بانوان عنوان کرد و افزود: حجاب و متانت زن مسلمان ایرانی در دنیا الگو شده و عزت، فرهنگ و معرفت بانوان ایرانی را درک می کنند.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه گیلان رتبه آخر فرزندآوری را در کشور دارد، اظهار کرد: بهانه ها برای جلوگیری از فرزندآوری قابل قبول نیست اما این روند تبدیل به فرهنگ شده است.

آیت الله فلاحتی، ازدیاد جمعیت را از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: استان گیلان در مسیر پیری و سالمندی حرکت می کند و اگر این روند ادامه پیدا کند تبدیل به فاجعه می شود.

وی با تاکید برتقویت زیربناهای اعتقادی خانواده در جامعه، بیان کرد: در دنیای امروز دختران باید اصول زندگی را آموزش دیده و یاد بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار استفاده از بانوان حوزه های علمیه در عرصه های اجتماعی شد و گفت: تربیت انسان کامل توسط زنان محقق می شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تمام اصول زندگی را مادران باید به فرزندان آموزش دهند، یادآور شد: گفتمان عاقلانه در خانواده ها باید ترویج شود.

سند ارتقای وضعیت زنان گیلان تدوین شد

مدیرکل امور دفتر بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در دیدار مذکور به تلاش در راستای احقاق حقوق عادلانه بانوان برپایه تحکیم خانواده و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی ها برپایه فرهنگ سازی و آموزش خانواده ها است.

فاطمه رفیعی از تدوین سند ارتقای وضعیت بانوان گیلان خبر داد و افزود: تعداد ۹ مورد طلاق، کاهش تولد، سالمند، بیکاری زنان، خشونت کلامی در خانواده، مبارزه با اعتیاد به ویژه قلیان، افزایش سازمان های مردم نهاد و … توسط کارشناسان در سند مذکور مشخص شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ نفر زن در عرصه های مدیریتی گیلان، بیان کرد: تعداد ۱۳۴ نفر زن دهیار در استان داریم.

رفیعی به اجرای ۲ هزار برنامه برای بانوان گیلان در هفته زن اشاره کرد و یادآور شد: در ۴۰ سالگی انقلاب تعداد ۳ هزار برنامه برای بانوان در استان اجرایی شده است.

Share