دلق پوش خبر داد:

گیلان ، قطب تولید دارو در ایران است

گیلان، با تولید سالانه ۳ میلیارد و ۱۰۰ هزار عدد دارو ۱۷ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ۳۱ واحد داروئی و بهداشتی و ۵ واحد بزرگ و کارخانه تولید دارو در گیلان فعال است گفت: در حال حاضر گیلان با تولید سالانه ۳ میلیارد و ۱۰۰هزار عدد دارو شامل قرص، کپسول و آمپول، ۱۷ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند.
فرهاد دلق پوش افزود : بهمن ۱۳۹۰ با بهره برداری از اولین خط تولید نانو داروی ضد سرطان کشور در شرکت سبحان انکولوژی رشت ایران پس از آمریکا در لیست دومین تولید کننده این دارو در دنیا قرار گرفت.
حسین وکیلی مدیر تولید شرکت سبحان داروی رشت نیز با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۶۰ در شهر صنعتی رشت افتتاح شد گفت: شرکت سبحان دارو با داشتن بیش از ۱۵۰ پروانه تولید دارو و بیش از ۵۰۰ پرسنل بزرگترین واخد تولید کننده داروهای اعصاب و روان در ایران محسوب می شود.
مدیرشرکت سبحان دارو نیز گفت: این شرکت با تولید ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون عدد قرص، کپسول و قطره رتبه نخست تولید دارو را در کشور دارد.
بهزاد شکوری افزود: بخشی از تولیدات شرکت به ارزش ۱۰میلیارد تومان به کشورهای عراق، سوریه و افغانستان صادر می شود.
وی گفت: بعضی از این محصولات نظیر مسکن قوی دیکلوفناک و داروی اعصاب و روان سیکلوپرام از داروهای استراتژیک سبحان دارو به حساب می آید.
مدیرعامل شرکت سبحان دارو اعلام کرد: شرکت سبحان داروی رشت امسال ۱۹۰ میلیارد تومان در آمد داشته است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۷۰ میلیارد تومان فروش کند.
بهزاد شکوری با بیان اینکه برای سال آینده نیز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان فروش پیش بینی می شود، افزود : قرار است سال آینده ۳۰ درصد ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهد.
محمد جواد تقوایی داروساز نیز با بیان اینکه ۹۰ درصد داروهای مصرفی کشور، تولید ایران است گفت : این داروها از لحاظ کیفیت و قیمت ، قابل رقابت با مشابه خارجی اند که به عنوان نمونه، قیمت ۳۰ عدد داروی فینوفیبراتFenofobrat ، ۷ هزار و ۵۰۰ تومان ، در حالی که قیمت معادل خارجی آن ۷۸ هزار تومان است.

Share