سفر ایشان در زمینهٔ بسط اسلام بود

توضیح بعیدی‌نژاد درباره سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس

آیت‌الله جزایری سه هفته پیش برای انجام سفر تبلیغی وارد لندن شدند و چند روز بعد با نمایندگان نهادهای ایرانی در مرکز اسلامی انگلیس دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس به‌منظور تنویر افکار عمومی درباره شایعات سفر آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به انگلیس گفت که ایشان به دلیل درد پا، در این سفر تنها یک بار توسط پزشک معاینه شدند اما بستری یا درمانی صورت نگرفت.

 به نقل از ایرنا، بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توییتر افزود: آیت‌الله جزایری مصادف با ایام فاطمیه و سالگرد انقلاب در سفر به انگلیس با علما و مردم در لندن، منچستر و‌ بیرمنگام ملاقات داشتند.

وی عنوان کرد که هماهنگی سفر از مرحله درخواست ویزا تا اقامت توسط مؤسسات فرهنگی غیردولتی صورت گرفت.
آیت‌الله جزایری سه هفته پیش برای انجام سفر تبلیغی وارد لندن شدند و چند روز بعد با نمایندگان نهادهای ایرانی در مرکز اسلامی انگلیس دیدار کردند.

 در ‌این دیدار ایشان اشاره‌ای به سفری که در سال‌های اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به انگلیس داشته‌ کردند و آن را با سفر اخیرشان در زمینهٔ بسط اسلام در شهر لندن مقایسه کردند. امام جمعه اهواز وجود مراکز متعدد اسلامی، مدارس و حوزه‌های علمیه را از نشانه‌های گسترش اسلام در انگلیس برشمردند.

ایشان در این سفر همچنین از مراکز اسلامی شهرهای اطراف بازدید کردند و در مراسم‌هایی که از ایشان دعوت به‌عمل‌آمده بود، به ایراد سخنرانی پرداختند.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها از ابتدای سفر آیت‌الله جزایری به انگلیس، شایعاتی را درباره فوت و برخی دیگر درباره سفر تفریحی ایشان به آلمان در فضای مجازی منتشر کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان به‌تازگی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کردند: برنامه سفر تبلیغی بنده در ایام فاطمیه به خارج از کشور از قبل برنامه‌ریزی‌ شده بود و به‌هیچ‌وجه درمانی نبود. وقتی به انگلیس رفتم در چند شهر سخنرانی کردم، دریکی از شهرهای انگلیس به من پیشنهاد شد به علت بیماری که داشتم در آنجا هم معاینه شوم، فقط یک‌بار در مطب پزشک معاینه شدم و اصلاً در هیچ بیمارستانی در انگلیس بستری نشدم.

امام‌جمعه اهواز درباره شایعات سفر ایشان به انگلیس تصریح کردند: این حرف‌ها تهمت ضدانقلاب است که وقتی دست خود را خالی می‌بینند به دروغ‌گویی و تخریب متوسل می‌شوند.

Share