رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

ایران در جمع ۲۸ کشور برتر جهان در پاکی است | فساد سیستمی در کشور نداریم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ادعای اینکه کشور دچار فساد سیستمی شده، کاملا کذب و بی‌اساس است، ایران در جمع ۲۸ کشور برتر جهان در پاکی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ناصر سراج در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی اظهار کرد: این که گفته می‌شود کشور دچار فساد سیستمی شده کاملا کذب و بی‌اساس است، همه مسؤولان درگیر فساد نیستند و نباید اجازه داد به این تبلیغات بی‌جهت علیه نظام دامن زده شود.

وی تصریح کرد: شاخص ادراک فساد در کشور بالاست، با این حال سازمان بازرسی کل کشور با جدیت به وظایف رسالت اصلی خود که همان نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین عمل کرده و  در امر پیشگیری، عملکرد ضدفساد و شناساندن کشور به دیگر کشورها تلاش دارد.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مدعی نیستیم که فساد نیست، اما اینکه فساد را به همه مسؤولان نسبت می‌دهند، تبلیغات گسترده‌ای است که دشمنان انجام می‌دهند، شاید موارد معدودی وجود داشته باشد که قطعا رسیدگی می‌شود.

سراج با تاکید بر اینکه باید جو ایجاد شده در خصوص فساد در کشور  که حاصل تبلیغات است کنترل شود، ادامه داد: نباید آب به آسیاب دشمن ریخت، براساس آمار سازمان بین‌المللی شفافیت ایران و روسیه در این حوزه جایگاه ۲۸ جهان را در اختیار دارند، دوسوم کشورهای جهان امتیاز زیر ۵۰ را دریافت کرده‌اند و آمریکا در بین ۲۰ کشور اول جهان جایی ندارد.

وی بیان کرد: انقلاب از ابتدا تا کنون سختی‌ها و فشارهای بسیاری را تحمل کرده است، دشمنان گمان می‌کنند می‌توانند با فشارها مردم را از نظام و انقلاب دلسرد کنند، اما دیدیم که در میزان مشارکت مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سختی‌ها در سال آینده هم ادامه خواهد داشت، افزود: باید سختی را تحمل کرد، باید بتوانیم ۶ ماه نخست ۹۸ را تاب بیاوریم، فشارها را تحمل کنیم و نفت را به فروش برسانیم از این مرحله عبور کنیم.

سراج ادامه داد: مردم از نظر معیشتی با مشکلاتی روبرو هستند که دولت و سران قوا باید بکوشند بهترین شرایط را برای مردم رقم بزنند.

 در این آیین از زحمات حسام عشقی تجلیل و سید مهدی تقوی به عنوان بازرس کل استان مرکزی معارفه شد.

Share