امام جمعه آستارا در جلسه شورای فرهنگ عمومی:

در برخی ادارات عدم تکریم ارباب رجوع حاکم است | در شهرستان نمایش طنز فاخر نداریم

امام جمعه آستارا با انتقاد از برخورد نامناسب برخی کارمندان دستگاههای اجرایی با اربابان رجوع گفت: متاسفانه برخی برخوردها سرد و آمرانه است و باید نظارت ویژه ای بر عملکرد کارکنان دستگاه ها با ارباب رجوع باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا هنر نمایش را یکی از بحث های مهم فرهنگ عمومی جامعه دانست و گفت: امروز نمایش طنز فاخری در شهرستان نداریم، هنر نمایش در آستارا باید هنرمندانه برای خانواده‌ها تهیه و از سادگی در آمده و باید از عمق به این قضیه نگاه شود.

حجت الاسلام حافظ نیا با تسلیت رحلت حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان انقلابی بود، انقلابی ماند، و انقلابی رفت و انشالله ما هم در همین مسیر حرکت کرده و بتوانیم از انقلاب و نظام و ارزشهای اسلامی دفاع کنیم.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری پیامی در مورد اشخاص می فرمایند ما باید تلاش کرده و از آن الگو بگیریم و به همین مناسبت مجلس بزرگداشتی را امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد عباسیه شهرستان برگزار می‌کنیم.

حافظ نیا با اشاره به جدی گرفتن مقوله انضباط اداری گفت: عده‌ای در ادارات حل کننده مشکلات مردم هستند و در مقابل متاسفانه در برخی ادارات عدم تکریم ارباب رجوع، برخوردهای ارباب و رعیتی و آمرانه حاکم است.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: بابت لحظه لحظه حضور کارمند در ادارات حقوق پرداخت می شود و افراد باید حلال و حرام را رعایت کرده و مشکلی از مشکلات مردم حل کنند.

حافظ نیا با اشاره به رعایت وجدان کاری در ادارات گفت: روسای دستگاههای اجرایی مسئله رعایت انضباط وجدان کاری را پیگیری کنند و با نظارت جدی و کافی جلوی عملکرد نامناسب برخی ادارات گرفته شود.

وی توجه به مبانی دینی و فرهنگی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بحث ما رعایت احکام اسلامی و پاک چشمی و پاکدستی است مدیران دستگاه‌های اجرایی باید شاخصه‌های اسلامی یک مدیر اسلامی را داشته باشند، مدیر باید انقلابی باشد و خودش مشکل را تشخیص داده و خوب خدمت کند.

در این جلسه سامانه ساسانیان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان هم گفت: هدف دشمن توطئه علیه خانواده ها از طریق تهاجم فرهنگی است و مردم و مسئولان باید در برابر این توطئه ها هوشیار باشند.

سرهنگ محمد نمازی فرمانده نیروی انتظامی آستارا گفت: امروز دو مقوله بی حجابی و سگ گردانی از پدیده های شوم اجتماعی است و مردم باید ارزش های اسلامی را رعایت کنند.

سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه ناحیه آستارا خدمت به مردم را بزرگترین نعمت انقلاب دانست و گفت: خدمت به مردم برای نظام و انقلاب قابل تقدیر است و هیچ کس نمی تواند به کسی در این رابطه خورده بگیرد.

آرزو عباس زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا با پیشنهاد نامگذاری یکی از میدان های شهر به نام و نماد کتاب را برای رواج فرهنگ مطالعه پیشنهاد کرد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share