حسن خسته‌بند: دانه‌درشت‌ها به هر شیوه‌ای قصد دور زدن قانون را دارند

تحمیل مالیات‌های سنگین‌تر در بودجه ۹۸ ‌به هیچ عنوان صلاح نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور به‌وقوع می‌پیوندد، گفت:‌‌ تحمیل مالیات‌های سنگین‌تر در بودجه ۹۸ ‌به هیچ عنوان صلاح نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، حسن خسته‌بند نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۹۸ اظهار داشت: طبق گزارشات ارائه شده از مراکز ذیصلاح سالانه معادل ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور به‌وقوع می‌پیوندد در حالی‌که دولت برای باز پس گرفتن این وجوه کلان و برخورد با دانه‌درشت‌ها هیچ اقدام مثبتی انجام نمی‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس لزوم کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و تکیه بر سایر حوزه‌های درآمدی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ قبل از انجام هر کاری در این حوزه، دولت باید رویکردهای خود‌ را نسبت به افرادی که به هر نحوی از ادای سهم مالیاتی خود فرار می‌کنند تغییر دهد. وی وضع قوانینی جهت اخذ مالیات توسط قوه مقننه و اجرای ناقص دستورالعمل‌ها توسط دولت را از علل اصلی افزایش آمار بالای فرارهای مالیاتی در کشور دانست و افزود: افرادی در کشور هستند که با وجود داشتن ثروت‌های هنگفت و به‌علت تعلل دولت به راحتی قوانین را دور می‌زنند.

خسته‌بند ‌با بیان اینکه اعمال و وضع مالیات‌های سنگین‌تر برای مالیات دهندگان خرد باعث بروز یکسری نارضایتی‌ها در بدنه جامعه شده است گفت: در شرایطی که درآمد مردم کاهش و هزینه‌های زندگی آنان افزایش پیدا کرده تحمیل مالیات‌های سنگین‌تر برای آنان به هیچ عنوان صلاح نیست.

وی یکی از خواسته‌های مهم مجلس را برخورد با دانه‌درشت‌هایی که برای فرار از پرداخت مالیات دائماً و به هر شیوه‌ای قصد دور زدن قانون را دارند اعلام کرد و ابراز داشت: سیستم مالیاتی کشور به این بخش از قضیه توجهی نمی‌کند و برای اخذ مالیات به سراغ سایر اقشار جامعه می‌رود.
عضو کمیسیون عمران مجلس اخذ مالیات از حقوق بگیران و کسبه‌های خرد بازار و غافل شدن از ثروتمندان را برای افکار عمومی جامعه آسیب‌زا دانست و اظهار داشت:‌ تا زمانی که این شیوه و سیستم دریافت مالیات‌ها در کشور اجرایی شود نمی‌توان به‌طور یقین بر روی درآمدهای مالیاتی تکیه کرد.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس جهت‌گیری بودجه ۹۸ بر اساس دریافت درآمدهای مالیاتی را اقدامی درست و به‌جا دانست و عنوان کرد: در کنار اتخاذ چنین تصمیماتی،‌ دولت برای تحقق اهدافش در این حوزه باید نگاه و رویکرد خود را نیز در سیستم مالیاتی موجود تغییر و مورد بازبینی مجدد قرار دهد.
خسته‌بند جایگاه درآمدهای مالیاتی را در سیستم اقتصادی دنیا بسیار تعیین‌کننده و شفاف اعلام کرد و گفت: تکیه بیش از حد اقتصاد ملی به درآمدهای نفتی و غافل شدن مسئولان از حوزه‌های مهمی نظیر مالیات باعث می‌شود موقعیت کشور در زمان تشدید تحریم‌های دشمن متزلزل شود.
Share