احتمال بلوکه شدن اموال و سرمایه در کشورهای مقصد

افزایش سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در بخش املاک ترکیه و گرجستان

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی گزارش هایی درباره سرمایه گذاری مردم در بخش املاک کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان مطرح شده است که آمارها کاملا چشمگیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، نسبت به افزایش سرمایه گذاری مردم در حوزه املاک کشورهای منطقه هشدار داد و گفت: افزایش آمار سرمایه گذاری در حوزه املاک در کشورهای منطقه نشأت گرفته از تلاطم قیمت ارز و افت ارزش پولی کشور در یک سال اخیر است، به طوری که بخشی از مردم برای حفظ دارایی های مالی خود، اقدام به خرید ملک در کشورهای خارجی کردند.

خروج بخشی از سرمایه های مالی کشور نتیجه سیاست های اشتباه ارزی و اقتصادی

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در این مدت سیاست ها و تصمیمات اشتباهی در حوزه ارزی و اقتصادی اتخاذ شد و این مسئله موجب خروج بخشی از سرمایه های مالی کشور شد، از این رو مهم ترین اولویت در این عرصه باید تقویت ارزش پولی باشد تا به تدریج سرمایه های خارج شده، بازگردد.

کشورهای منطقه به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی؛ تسهیل قوانین جذب سرمایه در این کشورها

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر کشورهای همسایه قوانینی را برای تسهیل در فرآیند جذب سرمایه های خارجی صورت داده اند و این مسئله موجب شده که کشوری مانند ترکیه بتواند میزان چشمگیری سرمایه را جذب کند.

مردم بر روی سرمایه گذاری در کشورهای منطقه حساب باز نکنند/ احتمال بلوکه شدن اموال و سرمایه در کشورها

بدری نسبت به پرریسک بودن سرمایه گذاری در کشورهای منطقه هشدار داد و گفت: به نظر من نمی توان بر روی چنین سرمایه گذاری هایی حساب باز کرد، در هر صورت شاید در آینده همان کشوری که به راحتی اجازه سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران داده بود، با وضع قوانین جدیدی مانع از خروج همان سرمایه ها شوند.

افزایش سرمایه گذاری ایرانی ها در بخش املاک ترکیه و گرجستان

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی گزارش هایی درباره سرمایه گذاری مردم در بخش املاک کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان مطرح شده است که آمارها کاملا چشمگیر است.

بدری گفت: قطعا باید استراتژی در داخل کشور تدوین شود تا نقدینگی و سرمایه های داخلی به جای خروج از کشور، در داخل سرمایه گذاری شود.

مجلس و تیم اقتصادی دولت به مسئله افزایش سرمایه گذاری مردم در حوزه املاک کشورهای منطقه ورود کنند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من کمیسیون های تخصصی و تیم اقتصادی دولت باید به مسئله افزایش سرمایه گذاری مردم در حوزه املاک کشورهای منطقه ورود کنند.

 

Share