پروفسور سمیعی: قلبم برای ایران می تپد

افتتاح «مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب پروفسور سمیعی در پکن»

پروفسور سمیعی در مورد مرکز راه اندازی علوم اعصاب ایران نیز تاکید کرد عمده کارهای این مرکز انجام شده است و در مرحله نازک کاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاپروفسور مجید سمیعی پزشک و جراح نامدار مغز و اعصاب ایرانی که به چین سفر کرده است، می گوید: هر جای دنیا باشم قلبم برای ایران می تپد و دوست دارم بهترین کارها و فعالیت هایم را برای مردم ایران انجام دهم.

سمیعی که به منظور افتتاح «مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب پروفسور سمیعی در پکن» به چین سفر کرده است روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پکن عین حال گفت: یک پزشک باید در نقاط دیگری هم که امکانش فراهم شود فعالیت کند و از این لحاظ خوشحال هستم در کشوری مانند چین این امکانات ایجاد شده است.
او تصریح کرد با هدف توسعه و رشد دانش پزشکی ایران، در سال هایی که در آلمان بودم هر ساله کنگره هایی در ایران برگزار کردم و آنچه را در این حوزه می دانستم به متخصصان ایرانی منتقل کرده ام.
پروفسور سمیعی اظهار داشت اکنون وجدانم راضی است چون برای پیشرفت علم جراحی مغز و اعصاب ایران، هیچ کوتاهی نکرده ام.
وی ادامه داد: با تلاش های من، اکنون افراد برجسته ای در ایران در این رشته مشغول کار هستند و امیدوارم مرکز علوم اعصاب ایران نیز به زودی راه اندازی شود تا بتوانم در این مرکز به مردم کشورم بیشتر خدمت کنم.

** علاقه و تصمیم چینی ها برای بهره مندی از دانش جراح نامدار ایرانی
پروفسور سمیعی در مورد گشایش مرکز مغز و اعصاب پکن به نام خودش گفت: از ۳۰ سال پیش تا کنون برای متخصصان و جراحان مغز و اعصاب چین، دوره های مختلف برگزار می کنم و می توان گفت تقریبا تمام جراحان مغز و اعصاب این کشور در مکتب من تحصیل کرده اند.همین روابط دیرینه با چین باعث شده است تا آنها هر ساله علاقه نشان دهند و از من دعوت کنند. امسال نیز تصمیم گرفتند این مرکز را با تمام امکانات و با رهبری و مدیریت من راه اندازی کنند.
پروفسور سمیعی ادامه داد: امروز هم اتاق های عمل این مرکز با حضور تعداد زیادی از متخصصان و جراحان مغز و اعصاب چین گشایش یافت و دو عمل جراحی را به صورت زنده برای جراحان مغز و اعصاب چین، آموزش دادم.
به گفته وی، چین با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، کشور بزرگی است و اگر بتوانم خدمتی به این جامعه بزرگ کنم تا در جراحی مغز و اعصاب پیشرفت کنند جای خوشحالی دارد.
این پزشک صاحب نام ایرانی ادامه داد: امروز دو عمل جراحی سخت و سنگین را به صورت آموزشی برای جراحان چینی انجام دادم.
پروفسور سمیعی ادامه داد: در عمل نخست که Craniopharyngioma بود یک غده سرطانی در جای خیلی خطرناکی قرار داشت و اعصاب چشم و عروق شریان اصلی مغز را درگیر کرده بود که الحمدلله با تمام مشکلات، این تومور را به طور کامل خارج کردیم.
پروفسور سمیعی در مورد عمل دومش که یک عمل آکوستیک (Acoustic neuroma) بزرگ و پیچیده بود نیز تاکید کرد مخصوصا این مورد را برای جراحی انتخاب کردم تا جراحان چینی ، جراحی های سخت را تجربه کنند.
او با بیان اینکه تمام کسانی که در این مرکز کار می کنند شاگردان من هستند و در آلمان هم در نزد من تجربه کسب کرده اند، افزود: در شهر شنژن در جنوب چین هم مرکز بزرگی به اسم من گشایش یافته و قرار است در کنار آن مرکز یک بیمارستانی شبیه مرکز علوم و اعصاب ایران نیز راه اندازی شود.
پروفسور سمیعی افزود: با توجه به اینکه رهبری دو مرکز پکن و شنژن به عهده خود من است فرصت بزرگی برای فعالیت تخصصی جراحی مغز در این کشور فراهم شده است.

** اتمام مرکز علوم اعصاب ایران نیازمند کمک خیرین
پروفسور سمیعی در مورد راه اندازی مرکز علوم اعصاب ایران نیز تاکید کرد عمده کارهای این مرکز انجام شده است و در مرحله نازک کاری است.
وی با اشاره به اینکه این مرکز از محل کمک های خیرین احداث می شود تاکید کرد برای تکمیل آن نیازمند حمایت مردمی هستیم.
او از کسانی که توان کمک به این مرکز را دارند خواست به این مرکز کمک کنند تا هرچه زودتر فعالیت خود را شروع کند و بیماران ایرانی بتوانند از این مرکز استفاده کنند.
پروفسور سمیعی در پایان از جوانان خواست سعی کنند از کارهای فرعی دوری کنند و روی تحصیل تمرکز کنند با این امید که جوانان امروز ایرانی بتوانند نقش خود را در سراسر جهان ایفا کنند و دانش خود را برای کشور ما به دست بیاورند.
مرکز بین المللی علوم مغز و اعصاب پروفسور سمیعی در پکن، روز سه شنبه با انجام ۱۲ عمل جراحی زنده برای اساتید جراحی اعصاب چین با حضور پروفسور «مجید سمیعی» پزشک شهیر و نامدار ایرانی آغاز بکار کرد.
این مرکز که جدیدترین و کاملترین مرکز جراحی مغز آسیا است دارای ۲۸۵ تخت بستری، هشت اتاق عمل جراحی پیشرفته مجهز به تکنولوژی های نوین تصویربرداری و جراحی، ۲۵ تخت ICU و امکانات تشخیصی مدرن است که تحت هدایت و مدیریت پروفسور مجید سمیعی، در کنار بزرگترین بیمارستان آموزشی و درمانی پکن به بهره برداری رسید.
پروفسور سمیعی در سه دهه گذشته نقش بی نظیری در تربیت جراحان مغز و اعصاب چین داشته است به همین دلیل این مرکز جراحی پیشرفته با درخواست دولت چین در شهر پکن توسط پروفسور سمیعی طراحی و اجرا شده است و امروز رسما با انجام ۱۲ عمل جراحی فعالیت خود را آغاز کرد.
همزمان با افتتاح این مرکز، پروفسور سمیعی دو عمل جراحی مغز را به صورت آموزشی برای اساتید و متخصصان مغز و اعصاب چین انجام داد و اساتید نیز از طریق مانیتور بزرگی که در سالن جنب اتاق عمل قرار داشت به صورت زنده از تجربیات پروفسور سمیعی بهره مند شدند.
همچنین بنا به درخواست دولت چین و شهردار شنژن در جنوب این کشور، یک بیمارستان هزار تختخوابی به نام «مرکز پزشکی سمیعی» در شهر شنژن ساخته شده است که سه ماه پیش فاز نخست آن افتتاح شد و ظرف چند ماه آینده نیز اتاق عمل جراحی این بیمارستان راه اندازی می شود.
مرکز بین المللی مغز و اعصاب شهر شنزن نیز با ۴۰۰ تخت بستری، با درخواست شهردار این شهر توسط پروفسور سمیعی در حال طراحی و اجرا است.

Share