افشای پشت پرده واگذاری مالکیت داماش توسط مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

کسی که بی‌ادعا زندگی و مالش را فدای شهرش می‌کند نباید آن را فریاد بزند تا همگان را مطلع کند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به حمایت‌ها و کمک‌های ویژه استاندار گیلان در خصوص وضعیت تیم فوتبال سپیدرود رشت که گفت: کسی که بی‌ادعا زندگی و مالش را فدای شهرش می‌کند نباید آن را فریاد بزند تا همگان را مطلع کند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مریم بخشی با اشاره به مطالب مطرح‌شده در مورد باشگاه‌ها و تیم‌های فوتبال استان اظهار کرد: مشاهده‌شده در فضایی که فردی غیربومی باهدف سرمایه‌گذاری وارد می‌شود، بعد از اینکه سرمایه را به شهر وارد می‌کند، با عناوینی نظیر اینکه شما باید با پوشش و نام یک نفر بومی استان وارد شوید، ابتدا این کار پوششی انجام می‌شود و سپس اختلافات با وی شروع و کار به محاکم قضایی کشیده می‌شود.

وی با تأکید بر شفافیت منابع مالی در امور واگذاری گفت: مادامی‌که حساب و ترازهای مالی تیم‌ها غیر شفاف بوده و میزان کمک‌های دریافتی و هزینه‌ها شفاف نیست، نشانگر آن است که هدف حمایت از باشگاه‌داری رشد و بالندگی ورزش نیست و اغراض دیگری پشت این موضوع پنهان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه لازم است قبل از دریافت کمک مالی از نهادهای دولتی و عمومی شفاف‌سازی شود افزود: باید مشخص کنیم مبالغ دریافت شده در کجا هزینه شده و اساساً غیر از دریافت این کمک‌ها آیا قدم دیگری برای رشد تیم‌های ورزشی برداشته‌شده است؟

بخشی با تأکید بر شفافیت در امور واگذاری باشگاه‌ها گفت: حمایت از شهر و مقوله ورزش و جوانان زمانی باورکردنی خواهد بود که در این موارد، صادق و شفاف باشیم نه اینکه از احساسات مردم برای رسیدن به اهداف شخصی استفاده ابزاری بکنیم.

وی بیان اینکه متأسفانه اظهارنظر و مصاحبه‌هایی انجام می‌شود که به نفع داماش نیست افزود: این‌گونه اظهارنظرها و مصاحبه‌ها به تیم داماش که هم‌اینک شرایط خوبی دارد، لطمه وارد می‌کند و این تیم را به حاشیه می‌برد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان بیان کرد: امیدواریم که افراد از استفاده ابزاری از تیم‌های ورزشی محبوب در همه رشته‌ها پرهیز و به همگان در توسعه ورزش مشارکت و این عرصه را، وسیله حصول سایر اهداف خود نکنند.

بخشی با اذعان به اینکه کمک دولت به ورزش حرفه‌ای تخلف است تصریح کرد: متهم کردن استانداری که حمایت‌های بنیادی و بزرگی از ورزش و جوانان گیلان کرده است عین ناشکری از زحمات یک انسان بی‌ادعاست، کسی که بی‌ادعا زندگی و مال خود را فدای شهرش می‌کند نباید آن را فریاد بزند تا همگان را مطلع کند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر رشت و انتقاد غیرمنصفانه وی از استاندار گیلان و مسئولان استان گفت: وقتی نماینده عالی دولت بی‌ادعا وارد یک مقوله می‌شود و طرح‌های بنیادی، خلاقانه و کارهای بزرگی را برای جوانان گیلان استارت می‌زند که تاکنون به آن حتی فکر هم نشده بود، نشان می‌دهد به دنبال رشد و توسعه فنی و تخصصی آن حوزه در آن استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه برخی کارهای نکرده خود را با اطلاع‌رسانی بزرگ می‌کنند تصریح کرد: استاندار گیلان در مدت حضورشان در گیلان حمایت‌های آشکار و عمدتاً پنهانی از ورزش و جوانان گیلان انجام داده‌اند و نخواستند این اقدامات رسانه‌ای شود.

بخشی هدف استاندار گیلان را رشد و توسعه استان، در حوزه ورزش پیشرفت و حمایت بی‌دریغ و بی‌ادعا دانست و افزود: توجه به ورزش روستاها و همگانی کردن ورزش در میان آحاد مردم یکی از طرح‌های بزرگ استاندار گیلان است که کار ساخت یک‌هزار زمین و فضای ورزشی روستایی در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به حمایت‌ها و کمک‌های ویژه استاندار گیلان در خصوص وضعیت تیم فوتبال سپیدرود رشت که گفت: کسی که بی‌ادعا زندگی و مالش را فدای شهرش می‌کند نباید آن را فریاد بزند تا همگان را مطلع کند!

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اذعان به حمایت‌های استاندار در ورزش قهرمانی بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان، امسال بدرقه ورزشکاران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با حمایت‌های دکتر سالاری و نمایندگان مجلس به همراه کمک‌هزینه و پاداش نقدی به قهرمانان و مدال‌آوران انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

بخشی با اشاره به اینکه دولت بر اساس قانون نمی‌تواند کمک مالی به تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای کند تصریح کرد: صریحاً استفاده از اعتبارات دولت در ورزش حرفه‌ای ممنوع شده و پیگرد قانونی دارد و لطفاً آقای حاجی پور به‌جای این اظهارات، همچون شهرداری‌های بوشهر، تبریز، اصفهان، تهران و دیگر استان‌ها شرایط قانونی کمک مالی پایدار به باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای را با ایجاد شرکت‌های اقماری در شهرداری‌ها فراهم کنید نه اینکه به دنبال کمک‌های مقطعی و ناپایدار دولتی باشید!

وی با تقدیر از بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی تیم فوتبال داماش گیلان برای صعود در جام حذفی و صدرنشینی در لیگ دسته دوم کشور گفت: از آقای حاجی پور که مطمئناً زحماتی زیادی هم برای باشگاه داماش کشیده‌اند انتظار می‌رود در چنین زمان حساسی داماش را دچار حاشیه و ضعف نکند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه در تمام دنیا وقتی فردی باشگاهی را در ورزش حرفه‌ای حمایت مالی می‌کند دیگر انتظار حمایت مالی از دولت ندارد گفت: متأسفانه مسئولان باشگاه‌های ما کمک مالی را وظیفه دولت دانسته و انتظار دارند تخلف صورت بگیرد!

Share