جعفرزاده در گفتگویی تاکید کرد:

خیلی‌ها عاشق تحریم هستند | با روی کار آمدن روحانی و برجام، کاسبی برخی خوابید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: بیشتر مخالفان فروش نفت در بورس ذهن پاکی ندارند و به دنبال منافع شخصی خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایمنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا و راهکارهای ایران برای مقابله با آنها خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که فروش نفت در شرایط کنونی را منطقی‌تر می کند، بورس است. عرضه نفت در بورس علاوه بر اینکه موجب کشف قیمت می شود، فروش نفت را از کانال صحیح سامان می دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون فروش نفت در بورس با رشد خوبی مواجه شده است و مجلس هم اجازه فروش نفت در کانال‌هایی غیر از بورس را نمی دهد.

با روی کار آمدن آقای روحانی و برجام، کاسبی برخی خوابید

وی با بیان اینکه «خیلی‌ها عاشق تحریم هستند»، تصریح کرد: در دولت‌های  نهم و دهم برخی از محل تحریم‌ها، ثروت‌های بسیاری کسب کردند، اما با روی کار آمدن آقای روحانی و برجام، کاسبی آنها خوابید. به همین دلیل علیه برجام جوسازی گسترده‌ای انجام دادند و با بی انصافی در مقابل بهبود روابط با دنیا سنگ اندزای کردند.

این نماینده مجلس یادآور شد: کار این جریان به جایی رسید که هم نوای با نتانیاهو و ترامپ، خواستار کنار گذاشتن برجام و بازگشت تحریم‌ها شدند، آنها در برخی مواقع حتی ترامپ و غربی ها را به بازگشت تحریم‌ها دعوت می کردند.

مخالفان با عرضه نفت از طریق بورس به فکر جیب خود هستند

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: به هر حال این افراد به آرزوی خود رسیدند و دوباره تحریم‌ها بازگشت. در این شرایط اینها دوباره به فکر پر کردن کیسه‌های خود افتاده‌اند و به همین دلیل هم هست که با عرضه نفت از طریق بورس مخالفت می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در  نشست‌هایی که با وزارت نفت داشتیم، بر این نکته تاکید کردیم که با وجود اینکه خواستار دور زدن تحریم‌ها هستیم، اما به شدت با روش‌های قبلی مخالفیم؛ در آن روش‌ها یک عده تمام ثروت را بالا کشیدند و آخر هم «ننه من غریبم بازی» در آوردند.

Share