بن سلمان مدعی شد:

خاورمیانه در آینده «اروپای جدید» خواهد بود|قتل جمال خاشقجی زشت و دردآور است

ولیعهد سعودی در نشست سرمایه‌گذاری «داووس صحراء» گفت: اجازه نخواهد داد برخی با استفاده از قضیه خاشقچی، بین ترکیه و عربستان سعودی شکاف ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در دومین روز نشست سرمایه‌گذاری آینده گفت که سرمایه‌گذاری‌های عمومی سعودی در آخر سال جاری به ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید و اصلاحات اخیر درآمدهای سعودی را سه برابر کرد.

شاهزاده محمد بن سلمان پیش‌بینی کرد که پیشرفت‌های اقتصادی جاری از خاورمیانه فعلی «اروپای جدید»ی خواهد ساخت و همه کشورهای منطقه از جمله سعودی، مصر، بحرین، امارات، عمان، عراق، لبنان و حتی قطر در پنج سال آینده به دلیل برنامه‌های اقتصادی جاه‌طلبانه تغییر مثبت خواهند کرد.

ولی عهد سعودی درباره قطر نیز گفت علیرغم اینکه با این کشور اختلاف داریم، ولی آنها اقتصاد قوی دارند که در ۵ سال آینده اوضاعشان به مانند دیگر کشورهای منطقه بهتر شده و پیشرفت خواهند کرد.
ولی‌عهد سعودی در جریان کنفرانس ابتکار عمل سرمایه‌گذاری گفت که حادثه قتل جمال خاشقجی زشت و برای همه سعودی‌ها و هر انسانی دردآور است.

او افزود که این حادثه «زشت و غیر قابل توجیه است» و سعودی اکنون تمام اقدام‌های قانونی را برای رسیدن به نتایج و مجازات مجرمان، انجام می‌دهد.

او افزود که همکاری میان سعودی و ترکیه، کاری برجسته بود و بسیاری وجود دارند که سعی می‌کنند از این شرایط سوء استفاده کنند.

شاهزاده محمد بن سلمان تاکید کرد: «تا زمانی که ملک سلمان پادشاه، ولی‌عهد وحمد بن سلمان و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری باشند، چنین شکافی روی نخواهد داد».

Share