در جمع خبرنگاران عنوان شد:

جشنواره هفت باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود|۶۵ درصد از مراکز هنری در شهرستان رشت حضور دارند

حسن پور با اشاره به گستردگی جشنواره سینمایی هفت در چند بخش، گفت: ششمین جشنواره آموزشگاه هفت در دو بخش، به این صورت که بخش اول در تاریخ ۲۶ آبان تا اول آذر در سالن رحمدل و بخش دوم ۱۰ آذر تا ۱۵ آذر نمایش فیلم های کوتاه در شهید انصاری مجتمع خاتم النبیا برگزار میشود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسن پور رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری ششمین سال جشنواره آموزشگاه هفت برگزار شد، یادآور شد: آموزشگاه سینمایی هفت خدمات زیادی را به هنرجویان ارایه میدهد.

حسن پور با بیان اینکه سیاست ارشاد اسلامی سپردن کارهای هنری به متولیان امر است، گفت: مؤسسات و بخش‌های فرهنگی متمرکز در رشت از جمله در بخش‌های بازیگری، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر هنرمندان محصول و دست‌پرورده مؤسسات خصوصی هنری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از مراکز هنری در شهرستان رشت حضور دارند، افزود: این نشان از حجم تراکم هنری دراین شهرستان را می دهد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: موسسه های خصوصی توانستند استعدادیابی کنند و خیلی از نویسندگان و بازیگران و مجریان محصول همین اموزشگاه های هنری ازاد هستند.

حسن پور با اشاره به گستردگی جشنواره سینمایی هفت در چند بخش، گفت: ششمین جشنواره آموزشگاه هفت در دو بخش، به این صورت که بخش اول در تاریخ ۲۶ آبان تا اول آذر در سالن رحمدل و بخش دوم ۱۰ آذر تا ۱۵ آذر نمایش فیلم های کوتاه در شهید انصاری مجتمع خاتم النبیا برگزار میشود.

وی افزود: تربیت و آموزش نسل جدید مبتنی بر انسانیت و معنویت لازمه در امور هنری است و نخستین نگاه ما در آموزشگاه‌های هنری، تربیت نسل آرمان محور و معنوی هم در خانواده و هم در جامعه است.

حسن پور ادامه داد: آموزشگاهها باید به صورت یک خانواده با هنرجو برخورد کنند تا اولیا با اطمینان فرزندان خود را به این مکانها بفرستند.

وی با تأکید بر لزوم نگاه تخصصی به هنر تصریح کرد: همان‌گونه که علوم تخصصی‌شده و برای ارائه خدمات تخصصی و فنی نیازمند نیروهای زبده هستیم. هنر نیز می‌طلبد تا هنر‌جویانی فنی، متخصص و کارآمد به وجود بیایند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به نزدیکی به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از آقای حلوی می‌خواهم که برنامه هایی را به سمت و سوی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ببرد.

وی با تاکید بر اینکه فیلم یک کتاب زنده است گفت: آثار هنری خلق شده بیشتر شبیه شخصیت های است که در زندگی با انها روبرو می‌شویم و باید آموزشگاه‌ها با پیدا کردن استعداد سعی در پرورش معنوی و فکری داشته باشند.

حسن پور با بیان اینکه آموزشگاه هفت در سمت پیشبرد اهداف فرهنگی گام برمی‌دارد، گفت: امیدوارم آموزشگاه‌های دیگر نیز در این راه محکمتر قدم بردارند. اینکه در بخش های مختلف رقابت ایجاد شده است شان از توان مدیریتی آقای حلوی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم رشد در عرصه هنری داشته باشیم مطالعه است، گفت: خواندن سبب تعالی و ارتقای فکری فرد می شود.

جشنواره هفت باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود

به گزارش دیارمیرزا دبیر ششمین جشنواره سینمایی هفت نیز در این نشست خبری با اشاره به پیشینه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط اقتصادی کشور بود، به ما گفتند این جشنواره را برگزار نکنید اما وظیفه اهالی فرهنگ و هنر در شرایط سخت بیشتر میشود تا به جامعه تزریق امید کنیم.

حلوی با بیان اینکه سعی کردیم امسال نسبت به سال گذشته جشنواره باشکوه تر برگزار کنیم، گفت: با سانس بندی و فروش بلیط سعی کردیم جشنواره را رسمیت بیشتری بدهیم البته مبلغ زیادی نیست.

وی با تشکر از اداره ارشاد شهرستان رشت و اداره کل ارشاد گیلان گفت: تلاش می‌کنیم که از نظر کیفی جشنواره قابل قبولی داشته باشیم.

این کارگردان در مورد بخش کودکان تصریح کرد: امسال سعی کردیم که برای کودکان ویژه کار شده است، ۱۱نمایش با سبک موزیکال، گریم خاص و لباس متنوع بر روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: هفت تنها آموزشگاهی است که در جشنواره به صورت زنده کار کرده است.

کارگردان چندین مجموعه تلوزیونی در مورد چهل سالگی انقلاب نیز اظهار کرد: برنامه های ویژه ای در این خصوص برنامه ریزی شده است.

وی افرود: جشنواره هفت ۹ روز برگزار میشود و ۴۰۰ نفر در بخش هنری و ۳۰ نفر در بخش ستادی جشنواره سینمایی فعالیت می‌کنند.

Share