نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

پاستور میکروب را با هدایت امام سجاد(ع)کشف کرد | لزوم نامگذاری میدانی دربابل به نام صحیفه سجادیه

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خواستار نامگذاری میدانی به نام صحیفه سجادیه در شهرستان بابل شد و گفت: تلاش شود مسافران و گردشگران بابل را به شهر صحیفه بشناسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) عصر امروز(۲۶مهر) در مراسم تجلیل از فعالان حوزه صحیفه سجادیه در بابل گفت: صحیفه سجادیه زبور آل محمد(صلی الله علیه وآله وسلم )است.

وی با بیان اینکه این کتاب می تواند حلقه وصل ما و جهان باشد، یادآورشد: بنابه هدایت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) صحیفه کتاب دعا فقط نیست کتاب زندگی است.

آیت الله نعیم آبادی اظهار داشت: مطالب این کتاب به دو قسم تقسیم می شود یک قسم عقاید خداشناسی، پیغمبر و معادشناسی است و اگر بخواهید عظمت این کتاب را در حوزه اعتقادات بدست آورید باید بررسی عقاید برادران اسلامی غیر شیعه را مورد مطالعه قرار دهید.

وی با تاکید براینکه برای رسیدن به خداشناسی ابتدا ماباید خود را بشناسیم، تصریح کرد: اولین عباراتی که در اولین دعا صحیفه وجود دارد بحث مفصلی ایست در بحث خداشناسی؛ برادران ما می گویند روز قیامت خدا دیده می شود؛ برق چیزی مادی است و در سیم برق دیده نمی شود مگر خدا جسم که دیده شود این سخن صحیفه، اندیشه های انحرافی که به دلیل فاصله گرفتن ازاهل بیت(علیهم السلام) ایجادشده را رد می کند.

آیت الله نعیم آبادی  بیان داشت: در دید ما شیعیان خدا با چشم دل و  حقیقت ایمان دیدنی است.

وی گفت: صحیفه سجادیه در بحث معارف توحیدی از غنی ترین مدارک شیعه است.

آیت الله نعیم آبادی به پیشینه مازندران بعنوان اولین استانی که دین اسلام را پذیرفت اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه برخی از اقوام از قدیم براین باور معتقد بودند در  آسمان خدا را دارم و در زمین شما را که این تفکر شایسته نیست.

وی گفت: انسانیت بسته به عبادت است و ازحدود  انسانیت خارج می شود کسی که حمد خدا را نگوید.

آیت الله نعیم آبادی  با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه کتابی سراسر از درس های زندگی است، افزود: دعا در حق همسایه، دعا در حق پدر و مادر، تشکر از خدا برای نعمت ها و … از نمونه درس هایی که در زندگی تکالیف ما را برای حیات بهتر مشخص می کند.

وی ادامه داد: صحیفه در دعایی به زیاده خواهی و تلاش بی رویه برای بدست آوردن ثروت و مقام دنیوی اشاره دارد که از آن بعنوان خطر جدی که بشر را تهدید می کند یادمی شود.

آیت الله نعیم آبادی به احتکار ۲تن سکه بهارآزادی و۲۷۰هزار تن کاغذ در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در صحیفه آمده حریص نباشید.

وی اضافه کرد: همچنین درخصوص شدت خشم در این کتاب انسان ساز آمده« انسان دراثرشدت خشم، دیوانه ایست که خود را عاقل می داند.» واین صفت نیز زیبنده انسانیت نیست.

آیت الله نعیم آبادی درخصوص حسد و غبطه با اشاره به فرازی از صحیفه گفت: زمانیکه نعمتی در دست دیگری می بینید از دوحال خارج نیست که می گویی به اودادی به من هم بده میشه غبطه و سازنده اما می گویی خدایا از او بگیر وبه من بده میشه حسد که مخرب و سوزنده است حسد ایمان، نماز و روزه و حج و زکات و … را می سوزاند.

وی به اهمیت صبر اشاره کرد و افزود: آن ملتی که صبر چاقی داشته باشد پیروز است و اگر صبر لاغر باشد همه چیز را از دست خواهیم داد.

آیت الله نعیم آبادی به دوری از بدخلقی و تعصباتی که جامعه را خفه می کند تاکیئ کرد و گفت: زندگی را از امام سجاد(علیه السلام) بیاموزید.

وی به گفته پاستور که گفت من میکروب را کشف نکردم مگر با هدایت امام سجاد(علیه السلام) از طریق صحیفه سجادیه اشاره کرد و بیان داشت: با صحیفه رفیق باشیم؛ انیس ما باشد در مساجد بخوانیم علما تفسیر بفرمایند. ما همه چیز داریم و هیچ نداریم قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

آیت الله نعیم آبادی خواستار نامگذاری میدانی به نام  صحیفه سجادیه در بابل شد و گفت: المان صحیفه در این شهر جانمایی شود تا مسافران و گردشگران بابل را به نام صحیفه بشناسند همچنین مرکزی و کتابخانه ای به نام امام سجاد(علیه السلام) و صحیفه سجادیه در بابل جانمایی شود.

گفتنی است، درشهرستان بابل با حضورحجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل از آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان بعنوان برگزارکننده جلسه ثابت صحیفه سجادیه در بندرعباس تجلیل بعمل آمد.

Share